De aan/uit-schakelaar van mijn keyboard (de Roland E-16) is kapot. Het is een drukschakelaar gemonteerd op de print. Hij is van ALPS en er staat verder nog op: 3 34 C. Ik kan er niks over vinden op internet, iemand een idee hoe ik aan deze schakelaar kan komen?

Zet eens een goed scherpe foto neer van die schakelaar. Zo zegt het niemand iets denk ik.

http://img294.imageshack.us/img294/6937/pict2763.th.jpghttp://img14.imageshack.us/img14/4374/pict2761y.th.jpg

Als zoiets niet te vinden is, soldeer ik gewoon de pinnen aan elkaar zodat hij altijd aan is.

Dat is volgens mij een vrij standaard schakelaar, ik heb ze in ieder geval wel meer gezien in apparatuur. Maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waar je ze zou kunnen krijgen.

als tip ; soldeer de voorste contacten aan de achterste , dan werkt hij andersom nog wel ( dus ingedrukt is dan uit ) deze knoppen zijn te licht voor een voedingsschakelaar en gaan vaker stuk .

Wat is de penafstand en de rest van de afmetingen van die schakelaar en lengte van de as?
Misschien heb ik nog wat liggen wat kan passen.
Het schakelt vast geen 230V?

Stuut en Bruin en Radio Twente in Den Haag hebben sowieso nog dit soort schakelaars. Wel van Shadow.
Toevallig vorige week bij hen geweest om zo'n type schakelaar voor een restauratie project.

Ik heb net de schakelaar gesoldeerd, en hij doet het weer :D en is nu altijd aan dus. Ik wilde het snel oplossen, en de moeite voor een nieuwe schakelaar besparen. Wat testman zei heb ik niet gedaan, straks gaat de andere zijde ook kapot en kan ik het weer opnieuw gaan doen. Ik weet het, ben een beetje lui :P en de adapter haalde ik toch altijd uit gewoonte al eruit na gebruik.

Dan nog dit: er ging een vonk van een van de pinnen van de schakelaar naar mijn soldeerpunt toe, toen ik hem er naartoe bracht. Lading van een condensator die er nog was? Die zou dan wel vóór de schakelaar moeten zitten, want alles erna zou leeggelopen moeten zijn door de belasting van het keyboard toch?

Maarja, niet meer belangrijk want hij doet het weer.

Edit: hij schakelt inderdaad geen 230v, maar de voeding uit de adapter, rond de 16v.