Ik heb bijna een maand geleden een LAPC16032 gekocht. Nu mag ik binnen 30 dagen nog 2 extra gratis protocollen aanvragen maar ik weet niet zo goed welke.
Ik ben sinds kort aan het spelen met uC's. Had wat problemen met serieele interfaces in software en daar kwam hij behoorlijk bij van pas. Ik blijf voorlopig nog een beetje doorspelen dus echt een idee wat ik in de toekomst nodig ga hebben, heb ik niet. Behalve dat bijvoorbeeld dingen zoals PCI echt niet binnen de scoop van mijn gebruik van de LA ligt. Het gaat me er meer om welke protocollen nu echt vaak in kleine schakelingen gebruikt worden tussen bv ic's en welke vaker problemen veroorzaken en dan die LA erg handig kan wezen.
Mijn vraag is: welke protocollen hebben jullie bij de LAPC besteld of welke denken jullie dat behoorlijk handig is om op de plank te hebben liggen?
Ik ben een beetje aan het googlen geweest en denk dat deze iig wel vaker gebruikt worden:
* 3-wire (veel gebruikt?)
* DSA (Philips?)
* FlexRay (Opvolger CAN?)
* I2C(Eproms 24X) (gewone I2C heb ik al)
* IRDA
* ISO7816 (Smartcards)
* JTAG 2.0
* ModBus
* Modified Miller (3 level systeem om serial+clock te encoden?)
* Wiegand
Laatste zie ik wel eens voorbij komen volgens mij. Ik wil binnenkort wat met Smartcards/rfid's, sensoren en bussen zoals i2c gaan spelen denk ik.
Alvast bedankt voor elke info!
p.s. Ik heb met een 'kleine truc' al wat bekende protocollen zoals o.a. CAN, I2C, SPI, I2S, SSI
De meeste protocollen die je opnoemt zijn waarschijnlijk niet interessant tenzij je ze expliciet nodig hebt.
Is 3-wire niet een soort van SPI waar MOSI en MISO over dezelfde lijn lopen? Dit kan dan misschien interessant zijn (indien je ze ooit tegen komt, ik heb een LCD dat dit gebruikt).
IRDA kan ook misschien van pas komen als je wat met infrarood wil spelen.
Die ISO7816 kan ook gebruikt worden als je ooit met smartcard wil werken.
Wat ik niet in je lijst zie is 1-wire, waarvoor ook leuke ICs zijn.
Ah dankje.
3-wire is inderdaad 4-wire met MISO en MOSI over 1 lijn lopen: SISO.
IrDA is volgens mij alleen tussen computers, niet? Heeft niets met afstandbedieningen te maken toch?
en 1-wire zit er al bij! Dus die heb ik.
Moet het vandaag of morgen opgeven dus denk dat ik dan inderdaad zoiets uitzoek.
IrDA is inderdaad niet het protocol dat voor afstandsbedieningen gebruikt wordt. Tegenwoordig zie je het ook niet veel meer, maar een paar jaar geleden was dit populair op laptops/GSMs.
p.s. Ik heb met een 'kleine truc' al wat bekende protocollen zoals o.a. CAN, I2C, SPI, I2S, SSI
Kan je mij die truuk ook leren?
Zelf heb ik 1wire en manchester extra, zelf knoei ik wat met pic-jes.
@Elektitus: http://www.circuitsonline.net/forum/view/83397/1, ding dus vertellen dat het een 322000 is.
Heb 3-wire en ISO7816 besteld. Mijn tijd liep af. Vraag is dus beantwoord..
[Bericht gewijzigd door knifter op (50%)]