De laatste tijd hebben we thuis een probleem met onze combi magnetron.
Het gaat om de pelgrim mag550.
Als magnetron werkt hij nog prima, maar wil je er een broodje of pizza in afbakken dan gaat het mis.
Het resultaat is een zwart broodje op pizza.
Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen en of ik het probleem zelf kan verhelpen door zelf b.v. een onderdeeltje te vervangen.
Zelf denk ik dat het misschien de thermostaat is en dat hij daarom te warm word. Maar heb geen idee waar de thermostaat zit.
Hoop dat iemand me verder kan helpen
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Staat hij niet op een combistand waarbij de magnetron tijdens het bakken blijft doorwerken? Of natuurlijk door een plakkend relais. M.a.w. controleer eerst of het wel aan de verwarming ligt en niet aan de magnetron (dat kan bij veel magnetrons op het gehoor).
Ik neem aan dat je dan de hetelucht stand gebruikt?
Controleer dan even of het grill element (dat bovenin de magnetron zit)niet ook aangaat als je de hetelucht stand gebruikt.
Zoals maarten al aangaf blijft er weleens een relais hangen, er loopt nogal veel stroom dus de relais krijgen flink op hun donder.
Bij instellen vanaf 200c gaat grillelement ook aan bij voorwarmen een soort van snelstart om de oven snel op temperatuur te krijgen.
Als je dan je pizza er al in hebt is hij snel zwart.
Probeer het eens op 190 graden of verwarm hem voor zonder gerecht erin.
[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (13%)]