Bij de Pic programmer wil ik een ledje laten knipperen als hij data wegschrijft. Hoe kan ik dit het beste doen zener diode + 3mmled tussen TxD en massa. Of blaast hij dan de com poort op?

FlipIO

Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen

Op 6 februari 2004 19:34:48 schreef lampjes:
Bij de Pic programmer wil ik een ledje laten knipperen als hij data wegschrijft. Hoe kan ik dit het beste doen zener diode + 3mmled tussen TxD en massa. Of blaast hij dan de com poort op?

Je compoort is daar sterk genoeg voor, vrees echter dat je er niet veel aan zult zien. Het ledje zal voor jouw gevoel constant aan of uit zijn... knipperen zul je niet zien omdat de data te snel voorbij komt.
De compoort kan een led rechtstreeks aansturen, zou er wel een diode antiparallel zetten tegen te grote sperspanning.

Hij hoeft niet te knipperen als ik maar weet of er data loopt.
Moet ik nou een zenerdiode van ongeveer 2v tussen txd en gnd zetten en dan een led. Of kan er dan wat mis gaan met het versturen van de data?
http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000111.gif

Com poort is ongveer 12v of -12v gaat dit wel goed?

Hier ben ik ook naar op zoek.
Heb een lijst gevonden met picprogrammers,
nu maar zoeken.

Ik vrees echter dat alleen de commerciele modelen ledjes
gebruiken. En dit soort schema's zetten zij niet ergens
op hun site.

Als ik er een ga maken op een printplaat dan ga ik
alles zo ontwerpen dat er in iedergeval 2 verschillende
types op kunnen. Dat zal een ontwerp worden met jumpers.

ik had dit schema op internet gevonden...deze gebruikt wel ledjes:
http://members.home.nl/ricozz/programmer.gif
ik had hem gemaakt en toen deden de led's het wel goed enzo...alleen het proggen van een pic lukte niet echt.
daarna had ik de simpelste picprogger van deze site gemaakt en die werkte meteen.

Dus ik weet niet zeker of de schakeling hierboven klopt, maar hij stond wel zo op internet...

misschien heb je er wat aan

wat is trouwens het verschil tussen het schema van de simpelste progger en de gewone progger van deze site??? beveiliging ofzo?

[Bericht gewijzigd door RicoZz op zondag 8 februari 2004 11:41:01 ]

Gerwin

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker