Stom hé.
Wil ik mijn KG-receiver aansluiten op die dell latitude portable...
heeft die toch wel geen 'line in' zeker ?
Eens de line-out van de receiver op de mic van de portable gestopt: NIKS ! Geen signaal in mijn volumeregeling.
Dan maar de LS-uitgang op de mic van de portable: RAMP, overmodulatie en veel te veel storing.
Weet er toevallig iemand of ik een line-out kan voederen aan een portable via andere wegen ?
serieel, parallel, usb, video-S ?
Maar het moet wel te regelen zijn via de volumeregeling van windows.

is op zich gek dat je geen signaal krijgt op de line ingang als je hem in de mic duwt. Vindt ik pers. nogal vreemd.

er bestaan externe geluidskaarten via usb...

tja, maar voor ingangen zijn die d8 ik red. prijzig, uitgang valt wel meej

Zeg jongens,
dat is toch erg hé:
op een dell latitude zit één mic ingang en GEEN line-in.
terwijl er een ingebouwde mic in het toestel zit. waarvoor heb je nu al die mic's nodig ?
nu: ik wil dus oude vinyls opnemen in MP3, maar hoe moet ik nu mijn PU voeden aan die portable ? Zou het zwakke signaal van de line-out van de platenspeler niet via die MIC ingang werken ?
en anders: ik heb nog een oude pentium I met een voortreffelijke soundblaster erin. Zou ik die PI niet kunnen gebruiken als geluidsmachine en terwijl hij het geluid ontvangt hem direct via serieel of paralelle kabel naar de dell leiden ? Of droom ik ?
THERE MUST BE A WAY, otherwise the dell is junk !

Die MIC ingang is meestal mono, die valt waarschijnlijk af.

Je kan die P1 natuurlijk het opneemwerk laten doen, geen probleem. Daarna kun je die wav files via een netwerkje wel overzetten.

Via de seriele poort gaat dat namelijk uren duren... Parallel gaat nog wel, maar die kabels kosten niet weinig en de software is verouderd (werkt waarschijnlijk niet onder XP of 2000, tenzij je een windows versie vindt).

f**k, die mic is mono ! niet aan gedacht.
ja , mag ik wel vergeten.
en die PI draait op windows 95.
heeft ook geen usb, anders kon ik die grote wavs op een stikie zetten.
kan moeilijk nog speciaal een netwerkkaart gaan kopen voor die oude pI...
zo zie je maar dat technologie nog niet alles is. vinyl, cassettes, tapes, cd, dvd, pffff, we hebben vanalles liggen en binnen 10 jaar is mp3 en dvd ook weeral oude rommel.
en zo blijven we bezig.

Hmm, een par link kabel is niet zo duur en fastlynx (proggie uit jaar 0, programmed bij jozef (was zijn bijbaantje))
heb gisteren bijna 600 MB via een 0 modem kabel getransporteerd loopt als een tierelier
duurt ff, maar als je ze in MP3 formaat zet, zijn ze niet zo meg groot, dus is het best te doen

Ja, laat jij die P1 ff MP3's encoden! :P

Het gaat natuurlijk wel, maar het duurt eeuwen...

Een PCI netwerkkaart, wat kost dat nou?! Voor 15 euro heb je een goede! Da's denk ik net zo duur als zo'n 25 aderige kabel en een stuk sneller! :)

ok, dat ziet er goed uit,
maar welke soft kan die pI nog draaien om mp3'tjes te encoden ?
de meeste soft die ik vind, draait niet of heeft directX 8.0 nodig of komt niet overeen met win95.
iemand een idee ?

een P1 draait prima op w98 SE

maar er was vroeger een proggie mp3enc. mp3 encoder, dat werkte gewoon in DOS. weet niet of je er iets van kan vinden, maar een MP3 compressor moet er toch wel zijn voor een minder heftige windows versie, lijkt me erg vaag als dat er niet is

de beste encoder software (lame encoder) is DOS compatible. Dus én de beste geluidskwaliteit én op elke PC te gebruiken! :)

EDIT: Mijn K6-2 500 doet trouwens ongeveer 5 minuten over een MP3 van 3 minuten. Een P1 90 doet er ongeveer 20 minuten over, misschien zelfs meer!

[Bericht gewijzigd door Benadski op ]