Ik ben van plan om en simpele muziekinstallatie te instaleren op mijn kamer,
maar voor ik hem ga kopen zouden jullie een beetje een feedback kunnen geven?

Mengpaneel:
http://viga-import.be/4-kanaalsmengpaneelmetsd-usb-pcfunctie.html

versterker:
http://viga-import.be/sound-stage/pa-amplifiers/paversterker2x120lqp35…
mijne hebben PMax = 2x 240W en Prms = 2x 120W

Boxen:
http://buy.mikado.ro/product_info.php?currency=EUR&cPath=131_138&a…
Is niet in het nederelands of engels, maar je kan er wel gemakkelijk uithalen wat wat is

De totaale kostprijs zou voor mij neerkomen op een grote 250 Euro

Alvast bedankt

zo op het eerste gezicht levert die versterker 120watt aan 4ohm, en zijn je speakers 8ohm, dus de versterker gaat veel minder geluid produceren aan die luidsprekers

ik weet niet wat die versterker kost, maar heb zelf deze in gebruik, en bevalt mij uitermate goed!;)

Hmm ja nu dat je het zegt,

ik zal dit op het moment dat ik het zou gaan kopen, dat ng eerst eens vragen, desnoods koop ik die iets duurdere Via het internet

PA apparatuur hoort niet thuis in een huiskamer/slaapkamer.
Piezo tweeters, ik kan je met 90% zekerheid zeggen dat dat niet lekker klinkt.
Koop 2e hands - heb je VEEL beter spul voor veel minder geld.
Zelf heb ik Kef Caprice 2 speakers in de huiskamer en die kunnen qua geluidsdruk een drumstel levensecht weergeven, dus dat zit wel goed :)
Een goeie versterker kan je wel voor 50 euro vinden (zoek iets met een redelijk vermogen, 2x 40w is toch wel zo lekker, 2x 125w (fa960) is nog lekkerder). Die speakers vind je ook wel voor 50 euro, maar er is natuurlijk ook ander spul.
Als je tevreden bent met piezo tweeters, doen Philips dometweeters het ook wel goed genoeg voor je - en dan kan je de speakers soms gratis krijgen (427, 457 of 467 levert een grote bak herrie en moet je wel voor <30 euro kunnen krijgen - mijn setje kreeg ik gratis, met wat geduld vind je wel een gratis setje omdat niemand die 'lelijke bruine boxen' meer wil)
Meer herrie? Gewoon wat van die goedkope Philipsen stapelen :)
(mijn record op 16m^2 slaapkamer: 100dB midden in de kamer met 2 zeer kleine en 2 flink grote Philipsen met opgeteld 50w versterkervermogen totaal)
Wel een equalizertje gebruiken, die tweeters hebben een redelijk agressief karakter, het is erg prettig om op hoog volume de 4khz wat weg te kunnen trekken.

Voor op een kamer is het toch helemaal niet nodig zo zwaar te gaan? Een van de betere pc speaker sets volstaat al, ik heb de mijne nog nooit helamaal open gezet.
Kost ook minder en is fijner van geluid, mooie bas, geen geronk van de versterker. Het oogt natuurlijk niet zo indrukwekkend maar het geluid is dat wel..

Een kennis van mij (DJ) heeft onlangs alles verkocht. Hij zit plots voor heel zijn leven met een ondraaglijke biep in zijn rechter oor, heeft zijn studies ook opgegeven...

Ik wil de pret niet bederven maar de combinatie vind ik dus niet goed ifv de omgeving. Neem een mengpaneel en een deftige set pc speakers.

Voor de prijs van een goedkope set PA speakers kun je ook een setje actieve tweeweg KRK RP5G2 of Behringer B1030A monitortjes kopen. Die gaan, zeker voor op een slaapkamer, godsgruwelijk hard, en ze klinken 1000 keer beter.

Ik heb zelf vergelijkbare boxen als jij hiero neerzet maar ik ben er absoluut niet tevreden over. Heb een goede behringer als mengpaneel met daarbij pa versterker + boxen. Maar dat is niet mooi voor in huis. Ik zou gewoon 'normale' boxen + versterker (liefst actieve boxen) nemen. Een vriend van mij heeft van dieactieve behringer dj monitorboxjes die gaan veel beter.

@plantrekker: tja, wat de meesten bij het aanschaffen van dergelijke dure apparatuur vergeten zijn: oordoppen en een plaat voor je kop!

[Bericht gewijzigd door McDuff op (10%)]

Ik heb een PA installatie voor buiten met een soundtech PL602 en JBsystems mengpaneel + 2 grote subs (600 Watt RMS) + 2 tweaters (300 Watt RMS). Buiten komt daar een hele goede sound uit, maar voor binnen is dat veel te zwaar, ik raad het dus ook af om zo'n installatie te kopen voor binnen.

Zelf heb ik een Bose Companion Series III. Deze geven een zeer mooi geluid, diepe bassen, heldere hoge tonen een geen gebrek aan mid-tones.

Mvg,
Totale beginner

De boxen zijn niet alleen voor gewoon muziek te beluisteren
mar ook voor op kleine feestjes geen kosten te moeten maken voor een instalatie.

dus het is niet alleen voor in mijn kamer

Eigenlijk ben je op zoek naar 2 aparte dingen een p.a set is gemaakt om hard mee te spelen en klinkt meestal beroerd bij lage volume's.
Een huiskamerset klinkt beter bij laage volumes maar klinkt minder bij hele hoge volumes er zijn uitzonderingen maar niet voor 250 euro all in.Zonder je droom te willen verknallen ben ik bang dat deze set in beide gevallen niet echt lekker klinkt.
Mischien is het handig om je af te vragen in welke vorm je de set het meeste gaat gebruiken en dat de doorslag te laten geven.
Ik zou ook eens op mpl gaan kijken voor een leuke 2e hands set want voor 250 koop je nieuw echt niets bijzonders cq betrouwbaars.
Ik heb in het verleden een Yamaha P2200 eindversterker gehad 2 x 200 watt continue aan 8 ohm een professioneele pa bak maar viel ook niet tegen binnenshuis deze koop je met een beetje geluk voor een bedrag onder de 150 euro.De andere 2 versterkers van het internet komen niet boven de 2 x 100 continue aan 8 ohm watt uit.

Advies 1: Niet doen. Koop gewoon lekker een simpele versterker en dito speakers voor de huiskamer, en bewaar je spul 'voor als het hard moet' lekker ergens tot je het nodig hebt.

Op laag volume klinkt het inderdaad vaak niet, en ik kan je vast verzekeren dat je je gaat irriteren aan de ventilator van de versterker...

Ik heb hier een simpel setje met twee 90 watt speakers, en een 2 x 80 Watt versterker: die gaan/kunnen al veeel te hard voor in een huis opzich: laat staan een nog kleinere kamer...

EDIT: een mengpaneel vind ik persoonlijk wel errug handig... ;)

O ja opmerking,

Als die feestjes gewoon in een woonkamer of een tuin (geen weiland) plaatsvinden dan volstaat een hifiset normaal gesproken ook.
Je moet alleen niet verwachten dat je de locale disco er mee kan evenaren.
Wat belangrijker is dan het vermogen (watts) is de gevoeligheid van de luidsprekers Db/w/m zoals 101 db/w/m bij mijn oude Infinty sm 225.
Deze met een paar watt uitsturen is voor mij al meer als voldoende om mijn vingers in mijn oren te doen en voor de buren om even bij mij aan te bellen.Deze klinken op zich ook prima bij lage volumes maar kunnen ook "netjes" erg hard als het moet

Irriteren aan de ventilator, lol, heb hier 2 PC's die aan het draaien zijn en die maken zodanig lawaai dat wanneer een normaal persoon praat je al moeite moet doen om hem te verstaan XD

en desnoods neem ik andere boxen voor op de versterker aan te sleuten, deze dat ik nu koop zijn 34euro/st dus kwaat kan het niet

Als je dan toch een set appart houdt voor PA zou ik toch tweedehands wat beter kwaliteits materiaal kopen. Want ik vrees dat PA boxen van €34 eigenlijk niet kunnen bestaan.

Mvg,
Totale beginner

Want ik vrees dat PA boxen van €34 eigenlijk niet kunnen bestaan.

Ik weet 't wel zeker, op MP of Kringloop koop je voordat geld betere, wel 2de hands uiteraard.

€34 LOL!!!
Dit speelt gegarandeerd veel beter..
http://images.europe.creative.com/images/products/large/15774_1.png
* 8 watt RMS per kanaal (4 kanalen)
* 18 watt RMS centraal kanaal
* 26 watt RMS subwoofer
* Frequentieweergave 40 Hz tot 20 kHz

Geloof het of niet maar je kan er een klein privéfeestje mee geven.

Jouw luidsprekers zijn goedkoper maar hebben wel "veel meer vermogen", dat geloof je toch zelf niet. Gooi direct je geld weg, of stuur het op naar mij, dan kan er nog iets zinnigs mee gedaan worden.

Sorry dat ik dit zo zeg maar je hebt niets opgestoken van alle reacties hier. Hoe groter hoe beter zit er nog te diep in, het lijkt zelfs of je een deel kwaliteit wil inleveren, als de luidsprekers maar groot zijn.

Op 24 mei 2010 23:47:38 schreef kiwi:
Irriteren aan de ventilator, lol, heb hier 2 PC's die aan het draaien zijn en die maken zodanig lawaai dat wanneer een normaal persoon praat je al moeite moet doen om hem te verstaan XD

en desnoods neem ik andere boxen voor op de versterker aan te sleuten, deze dat ik nu koop zijn 34euro/st dus kwaat kan het niet

welkom in de wondere wereld die audio heet,ik gok dat je nog vrij jong bent.
Zoals bij ieder leerproces mag je fouten maken,de jouwe staan hierboven in het hele draadje.
Maar troost je de meeste van ons zijn ook zo begonnen.
Onthoud onze raad voor je hieropvolgende aankopen.

@plantrekker

Dit speelt gegarandeerd (veel?) beter..
Waar zijn de tweeters bij de center en surroundspeakers?
Hoe groter hoe beter zit er nog te diep in, het lijkt zelfs of je een deel kwaliteit wil inleveren, als de luidsprekers maar groot zijn.

Ik heb het idee dat het deze meneer op dit moment om een "indrukwekkende" luide installatie gaat en helaas geld dit voor het merendeel vd nederlandse bevolking die zich watts, lampjes, en what ever de maketingboys je door je strot willen rammen.
Zoals 3,2,1 booze voor 1200 euro.

I'm done

Op 25 mei 2010 10:04:07 schreef audiodude:
Dit speelt gegarandeerd (veel?) beter..

Jij twijfelt? :)

Waar zijn de tweeters bij de center en surroundspeakers?

Zitten er niet in. Ik gebruik ze ook niet, gewoon omdat ik niet graag geluid van overal heb, het geeft mij een afgesloten gevoel. De reden dat ik dan toch (weer, mijn 2de set) een 5.1 kocht is voor de subwoofer, die heeft een mooiere basweergave dan de 2.1 sets uit die reeks.

Op 25 mei 2010 10:54:50 schreef plantrekker:
[...]Jij twijfelt? :)
[...]Zitten er niet in. Ik gebruik ze ook niet, gewoon omdat ik niet graag geluid van overal heb, het geeft mij een afgesloten gevoel. De reden dat ik dan toch (weer, mijn 2de set) een 5.1 kocht is voor de subwoofer, die heeft een mooiere basweergave dan de 2.1 sets uit die reeks.

Voor mij is er geen twijfel dat "veel" kan ik weglaten,ik heb het niet zo op die pc speakers setjes zelfst niet de dure.
Maar ik moet zeggen dat het ook allemaal een beetje ligt aan wat je gewend bent.

Op 25 mei 2010 13:33:35 schreef audiodude:
ik heb het niet zo op die pc speakers setjes zelfst niet de dure.

Dat had ik al in het snotje en daarom ben je uiteraard de man die alle sets zal afwijzen, daar eindigd die discussie dus.

Maar ik moet zeggen dat het ook allemaal een beetje ligt aan wat je gewend bent.

Hehe, hoe neerbuigend kan je zijn.. Dat zegt meer over je objectiviteit.

Wat is dat nou weer voor onzin? Natuurlijk ligt geluidservaring aan wat je gewend bent, dat is een vast gegeven en niet neerbuigend. Ik neem aan dat audiodude het dus ook niet neerbuigend bedoelde. Dat jij meteen in de verdediging schiet zegt waarschijnlijk meer over de twijfel die je toch al had ;-)

Ik moet het helaas met audiodude eens zijn ... goede pc speakers bestaan amper ( die dreundoosjes met overdreven wapperbas van logitech vallen daar niet onder )

Neem een setje betaalbare bookshelf speakers ( mercury M1 oid ) en zet daar een los versterkertje voor ( -tje inderdaad, veel vermogen heb je ECHT niet nodig bij goede speakers )

Kost iets meer dan die logitechjes, maar is niet te vergelijken.