300W RMS Amp PA

Ik zoek een schema die 300 watt RMS levert [als gitaar versterker].
Ook wil graag laag, midden, hoog en volume kunnen regelen, maar dat kan zeker wel als ik die regelversterker hier van CO er op aansluit.
Ik heb 2 speakers [150 watt per stuk en 8 ohm per stuk]. Maar het hoeft geen stereo te worden. Mono is best genoeg.

Alvast bedankt.

Grandioos, net wat ik zoek. En alles staat erbij, onderdelen lijsten en alles, geweldig, dankjewel!

Hallo,

In de elektuur van februari 1996 staat ook een versterker van 150 Watt aan 8 Ohm muziekvermogen. Lijkt trouwens veel op de schakeling van http://users.otenet.gr/~athsam/power_amp_300w.htm , ook met de MJ15003, MJ15004 torren.
Alleen bij de elektuur versie zit er nog een beveilinging op d.m.v. een relais.

Hee, das ook vet, heb je die van elektuur ook? Heb zelf namelijk geen enkele uitgave van elektuur. En die levert 150 watt RMS? Want zo'n schema kan ik ook goed gebruiken. Vooral met die beveiliging. Of staat dat schema op de site van elektuur?

Ja die Elektuur heb ik wel. Wil het artikel wel voor je scannen en naar je e-mail sturen. Alleen dat wordt wel zaterdag. Print-layout staat er ook bij, dus je kan zo zelf een prinplaat etsen.

Name: Johnson E-mail: john_char@operamail.com
City: Hyderabad Country: India
Homepage: Date: 03-Feb-2004 23:23:26
Thanks for the '300Watt high power amplifier'
circuit! Me and my friend built one and found the
sonic quality superior to anything we heard. The
design also warrants several commendable points:
easily available components, has a good margin
for component-tolerances, very symmetric (this
reflects in the neutral sound quality, I think).
Thanks again for sharing such a wonderful design!
Johnson.

Goede berichtjes over deze amp :)

RES

Dit gaat over die link hierboven? Dan is dat wel een goeie idd.

Maaruh Datron, ik heb de print layout wel gekregen, maar ver het schema nog niet. Als dat onderweg hou ik me gauw stil. Hij is in ieder geval nog niet aangekomen.
Maar wel bedankt voor die layout!

Nog een probleempje, dat schema van de elektuur ga ik bouwen, maar daar heb ik ook een voeding schema voor nodig, wie kan me daarmee helpen?

En kan ik aan 1 zo'n voeding printje 4 van die versterkers hangen?

Wil namelijk het volgende:
een kast met 4 speakers die allemaal apart in te schakelen zijn. Dus 4 van die 150 watt amps. Ook wil ik graag 1 centrale volume/klant/toon regeling erop hebben, of kan dat niet?

[Bericht gewijzigd door Eibert Tigchelaar op 28 februari 2004 10:57:01

Op 11 februari 2004 18:02:41 schreef Eibert Tigchelaar:
Grandioos, net wat ik zoek. En alles staat erbij, onderdelen lijsten en alles, geweldig, dankjewel!

is inderdaad wel geweldig , merci hé ,

kan ik ook goed gebruiken

MOD edit: Het spijt me CornelisJ, maar dit kunnen wij niet toestaan. Op de artikelen van de Elektuur zitten copyrights, ook al is het uit 1996. Dus het plaatsen van kopieen van dat artikel is niet toegestaan.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op 21 maart 2004 15:58:11