Mijn Daewoo No frost multi flow koelkast is nu denk ik zon 7 jaar oud.
is een 2 deurs koelkast met 3 lades.
Heb verder nooit problemen gehad hiermee tot hij sinds kort water is gaan lekken aan de voorkant rechts onder de deur. Niet letterlijk onder de deur lekt hij maar net daaronder bij de bodem van de koelkast.
Ik heb een plaatje erbij gedaan zodat je kan zien wat ik bedoel. Ik heb een bordje eronder gezet zodat mijn parket niet kapot gaat, dit bordje is om de paar dagen vol dus lekt best hard.
De rubbers heb ik nagekeken die lekken niet.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
2 plaatjes:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2733692.html
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Zal een misverstand van TO zijn omdat de term 'witgoed' vermeld staat en hij niet verder gekeken heeft in de voorwaarden.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
simpel op te lossen : het gaatje wat in de koelkast onderin de achterwand zit en het smeltwater naar de motor laat lopen zit verstopt , en zogouw er ijs smelt dan loopt de bodem onder de bakken vol en onder de deur door . kwestie van het gaatje even doorprikken met een satehprikker .
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Heb een voorraad saté stokjes liggen en behalve voor saté gebruik ik deze ook om het gaatje in het afvoergootje door te prikken en dan is het leed geleden.
@testman:
Tja, weinig met elektronica te maken maar wel iemand geholpen van die ramp met natte voeten van de koelkast af te komen, tenminste als TO dit nog leest.
Groeten,
Mac.
Edit: was even te laat, testman was me voor.
Hoi allemaal,
Allereerst mijn excuus dat ik het verkeerde forum hiervoor gebruik, tijdens het googlen op een koelkast forum kwma ik hier terrecht en vond ik in de zoek functie nog een koelkast die lekte, dus ik dacht dat ik hier aan het juiste adres was.
Toch wil ik jullie technici hartelijk bedanken voor de waarschijnlijke oplossing, ga het zo meteen proberen!
Welkom op circuits online.
Het zou zomaar kunnen dat de isolatie stuk is waardoor er condens ontstaat. De koelkast lekt daar dus geen water maar koude en ontrekt water uit de lucht.edit: de truuk met de sateprikkers van de kenners klinkt waarschijnlijker. Het condenswater is er kennelijk altijd maar dient te worden afgevoerd door een (te dun?) pijpje.
Verder is dit inderdaad geen elektronica onderwerp dus gaat er een slotje op.
Mocht je nog wat elektronicavragen hebben voel je dan vrij om een topic daarover aan te maken.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (20%)]