Foto's in Vraag & Aanbod?

Sinds de nieuwe website-layout is mij het volgende opgevallen.

Zodra je een nieuwe advertentie plaatst kan er maar één foto toegevoegd worden.
Wil je meerdere foto's bij dezelfde advertentie zetten moet je deze direct na het plaatsen weer bewerken.
Nu kunnen er opeens meerdere foto's toegevoegd worden.

Ik ben benieuwd wat hier de reden van is, of is het een bug in de forum-software?

zonder prutsen kom je nergens!
Jeroen

Moderator

Het is sowieso geen bug in de forum software, want het forum heeft niks met Vraag & Aanbod te maken ;).

De reden dat je niet meteen 3 foto's kunt toevoegen is omdat het dan wellicht teveel wordt met uploaden (voor de server en voor de internetverbinding). Je hebt de mogelijkheid om er meteen 1 toe te voegen om duidelijk te maken dat het kan. Misschien is het beter om na het toevoegen door te sturen naar het formulier om de advertentie te wijzigen?

Bedankt voor je reactie Jeroen.

Begrijpelijk, maar is dat niet meer iets uit het verleden met de strakke datalimieten en inbelverbindingen?

Misschien is het een idee om een stukje resize-software achter de uploads te koppelen.
Zodat geuplode foto's van een bepaald formaat direct verkleind worden.

Ikzelf verklein mijn foto's voor alle veilingswebsites altijd tot 800x600 om de uploadtijd zo kort mogelijk te houden.

Misschien is het beter om na het toevoegen door te sturen naar het formulier om de advertentie te wijzigen?

Ik begrijp niet precies wat je met die zin bedoeld..?

Voor zover ik het begrijp, het aanmaken van een nieuwe advertentie zo in elkaar zetten dat na het toevoegen van een nieuwe advertentie je meteen doorgaat naar de pagina om te wijzigen?

zonder prutsen kom je nergens!

datalimieten en dure abbo's komen nog redelijk veel voor in belgie volgens mij.

Op 24 juni 2010 15:44:38 schreef timberleek:
datalimieten en dure abbo's komen nog redelijk veel voor in belgie volgens mij.

Ja, maar als je hier wat rondkijkt heb je ook 200GB of onbeperkt. En een paar foto's is zowizo maximaal 5MB ofzo.

Zulke kleine foto's zijn enkele kB's dus datalimieten en breedband zijn sowieso al een non-issue en redelijk achterhaald(aan de gebruikers zijde uiteraard).

[Bericht gewijzigd door LED-Maniak op donderdag 24 juni 2010 17:51:22 (42%)

Op 24 juni 2010 17:51:09 schreef LED-Maniak:
Zulke kleine foto's zijn enkele kB's dus datalimieten en breedband zijn sowieso al een non-issue en redelijk achterhaald(aan de gebruikers zijde uiteraard).

Aan de serverkant helemaal een non-issue. Bijvoorbeeld:
** : Traffic is unlimited. If you exceed 3 TB / month connection will be limited to 10 Mbps. Optionally, a flow rate of 100 Mbps (1Gbps or if you have opted switchport 1G) will be allocated for the purchase of additional traffic TB. £14.90 ex. VAT per additional TB

En dat is dan de goedkoopste van 14.95€/pm... Hardware specs zijn wel niet zo goed, een celeron, maar voor 40€pm krijg je een quad core cpu en 4GB ram.

Ik neem aan dat de serverhost van CO wel vergelijkbare prijzen heeft, dus dan lijkt het geen probleem kwa dataverkeer.

Edit: oei nee, dat is een ripoff blijkbaar, meer dan 100€pm voor 1U en 100gb dataverkeer :S

Jeroen

Moderator

Op 24 juni 2010 15:38:48 schreef Piet elektro:
Misschien is het een idee om een stukje resize-software achter de uploads te koppelen.
Zodat geuplode foto's van een bepaald formaat direct verkleind worden.

Dat gebeurt al, alle foto's worden naar maximaal 700x525 pixels verkleind.

Het ging mij meer om bezoekers die erg grote foto's uploaden (> 1 MB) met hoge resoluties. Met uploaden duurt dan tot 3 keer zo lang (omdat je ze allemaal tegelijk upload), en het resizen van grote afbeeldingen kost ook wel wat serverkracht en -geheugen. Ik zie dat er nu een upload limiet van 1 MB per foto is. Het uploaden van 3 MB zou inderdaad niet zo'n probleem zijn, dus ik denk dat dit wel aan te passen is.

Voor zover ik het begrijp, het aanmaken van een nieuwe advertentie zo in elkaar zetten dat na het toevoegen van een nieuwe advertentie je meteen doorgaat naar de pagina om te wijzigen?

Dat bedoelde ik ja.

Goedemorgen Jeroen,

Dan denk ik dat je beter gelijk de optie moet aanzetten om drie foto's tegelijk te kunnen uploaden.
Als je het achteraf moet doen, is het slimmer dit meteen te doen.

Er zijn denk ik genoeg mensen die niet eens weten dat er na het plaatsen nog twee foto's bijgezet kunnen worden.
Ik kwam er zelf ook bij stom toeval achter.

[Bericht gewijzigd door Piet elektro op vrijdag 25 juni 2010 09:07:34 (11%)

zonder prutsen kom je nergens!

dat heb je ook met sommige posts , dan staat een foto 1 minuut te laden eer er iets zichtbaar wordt . nederland heeft ook het meeste breedbandverbindingen ter wereld tov het aantal inwoners , dus datalimiet is een term uit 2006 ofzo ... heb zelf al dagen erbij dat ik aan 130 gb zit , maar ook veel dagen van 1 gb . pas als je een mail krijgt met de term fair use policy erin van de provider dan heb je veel verbruikt .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 juni 2010 18:00:53 schreef testman:
dat heb je ook met sommige posts , dan staat een foto 1 minuut te laden eer er iets zichtbaar wordt .

Dat is meer te wijten aan de hosts buitenom CO.

Denk aan ImageShack en dat soort websites. Die zijn niet altijd even snel met uploaden van foto's.

zonder prutsen kom je nergens!

Op 25 juni 2010 18:00:53 schreef testman: heb zelf al dagen erbij dat ik aan 130 gb zit.

? Ik neem aan dat je niet komt verkondigen dat zoiets normaal is. Zit je gewoon een 50Mbps verbinding uit te maxen met Bittorrent, gewoon omdat het kan? Zelfs al download je niks anders dan geripte blurays 24/7, dan gaat het moeite kosten. Mijn vrouw en kinderen kijken dagelijks TV over onze internetverbinding, en zelfs dan kom je niet aan 30GB per MAAND.

@Jeroen: Efficient zijn met bandbreedte is nog steeds een goed objectief. Je site is best te lezen over een mobiele verbinding, en rendert redelijk op een smartphone. Petje af.

Suffering from wiseass oneliner blackout

@ bert , een torrent even vergeten en ik zit aan 50gb upload . maar een 100mb up/down internetlijn is ook snel . in dit geval is de bottleneck de 100mb lanpoort .

maar de foto's zijn idd ook het probleem van fotosite's , daar ik vaak al zie staan "wegens teveel dataverkeer is deze foto onbereikbaar " , ik heb bij mijn foto's ook een teller staan en 2200 views in een dag is alleen bij co niks bijzonders bij een post in bijv syp .

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 25 juni 2010 19:02:36 (46%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 25 juni 2010 18:35:41 schreef Bert_mc:

@Jeroen: Efficient zijn met bandbreedte is nog steeds een goed objectief. Je site is best te lezen over een mobiele verbinding, en rendert redelijk op een smartphone. Petje af.

helemaal mee eens. kijk regelmatig even via mijn telefoon. De nadelen die ik daarbij ondervindt zijn niet door CO. Gewoon dat ik een verhaal typen irritant vindt op zo'n ding. en als ik een mailtje krijg dat er een reactie is, dan kan ik hem op mijn telefoon niet aanklikken en moet ik dus in bij de lijst met actieve topics gaan kijken.

maar dat heeft niks te maken met CO. Die doet het helemaal prima. Die optie om de rechterbalk naar linksonder te verplaatsen is daarbij een schot in de roos trouwens

de forumtracerbalk kan verplaatst worden ??? kan dit op een pc ook , daar bijv het bekende scrolltopic ook wel makkelijk zou zijn met een actieve topic's knop onderin .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

als je een resolutie kleiner hebt dan 1024 x nog iets. dan overlapt de rechterbalk het middenstuk en krijg je automatisch de optie om hem weg te laten (onder de linkerbalk te plaatsen)

maar ik heb geen idee hoe/of het kan bij hogere resoluties. Anders zou je de resolutie moeten verlagen. de site openen en kiezen om de balk weg te laten. en dan de resolutie weer terugzetten, maar dat is ook niet handig

edit:
o je kan ook je browser kleiner maken. Als ik hem alleen de linkerhelft van het scherm laat vullen krijg ik de melding ook al (evt f5-en).

daarna kun je hem dan weer groot maken

[Bericht gewijzigd door timberleek op vrijdag 25 juni 2010 21:16:01 (19%)