het vrouwke was naar de radio aan het luisteren wanneer men versterker opeens luid begon te zoomen door de luidsprekers en uitsloeg!
nu kan ik hem nog aan leggen maar de display licht niet meer op en na 5 sec slaat hij automatisch terug af!
nu haal ik hem uit men kast en hij stinkt verschrikkelijk naar verbrande elektriciteit!
even zoeken op google en ik kwam bij jullie terecht!
nu men vraag is, is het de moeite dat ik hem binnen doe om te herstellen? of zeggen jullie van: het is een oud apparaat, het gaat u veel geld kosten je zou beter kijken voor een ander?!
ik had graag eens jullie mening gehad...
bedankt 
PD7IHN
I've got an idea!! Yeah! Let's hug a tree! --- Wie zegt dat PICBASIC niet functioneert? C++ ken je ook niet zomaar hoor! :-P --- When the power of love overcomes te love of power, the world will see peace. (Jimmy Hendrix)
Klinkt alsof een van de elko's in de voedingsmodule is gesprongen... En / of een van de power torren in de voeding...
Schroef 'm even open en je weet meer.
Maar op de manier hoe je de vraag stelt begrijp ik dat je er niet veel vanaf weet... (kan dat kloppen?)
Dus toch maar even naar de winkel ermee, misschien staat er nog garantie op?
Succes,
Niels Webster de PD7IHN
yup, weet er niks van 
er staat geen garantie op, hij is al meer dan 6 jaar oud...
die elko's, stel nu voor dat het dat is, wat zal mij dit dan kosten? en als die power torren ook kapot is?
sorry dat ik jullie stoor in jullie bezigheden....
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Indien hij luid zoomt en het geen camera is, heb je kans dat hij zoemt en dat de luidsprekers ook gelijk opgeblazen zijn. Niet zozeer een kwestie van elco's (kan wel een oorzaak zijn) maar meer van een eindtrap die in kortsluiting is gegaan. Als de luidsprekers inderdaad mee opgeblazen zijn kan het lonen gewoon gelijk een nieuw setje te kopen.
nieuw setje? liever niet... men KEF luidsprekers kosten wel wa meer of men versterker
design.........
het was geen LUIDE zoom, een gewone zoom en dan sloeg alles uit...
Klinkt als een defecte eindtrap. En die stank is waarschijnlijk een spoel die in rook is opgegaan.
Zoek even hier op het forum naar andere topics over de RX-ES1.
Wel even een waarschuwing als je aan reparatie denkt. Mijn ervaring met deze receivers is dat ze erg onbetrouwbaar zijn na reparatie.
De laatste paar die ik heb hersteld zijn allemaal binnen korte tijd aan een andere eindtrap defect geraakt 
Klopt helemaal wat bjokal zegt, heb deze dingen ook al vaak moeten repareren.
Enige oplossing is wat mij betreft: defect eindtrap module vervangen of repareren en alle 10 filterspoelen vervangen.
Een behoorlijk ingewikkelde en dure reparatie.
Heeft dus geen zin als je er niet veel verstand van hebt.
Zie ook de andere RX es1 discussie's hier op CO
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Ik weet niet of er interesse voor is, maar ik geloof dat ik nog ergens van deze eindtrapjes heb liggen (van die blikjes met daarin de eindtrappen).
Op 4 juli 2010 01:08:57 schreef martijn A:
Klopt helemaal wat bjokal zegt, heb deze dingen ook al vaak moeten repareren.
Enige oplossing is wat mij betreft: defect eindtrap module vervangen of repareren en alle 10 filterspoelen vervangen.
Een behoorlijk ingewikkelde en dure reparatie.
Heeft dus geen zin als je er niet veel verstand van hebt.Zie ook de andere RX es1 discussie's hier op CO
wat bedoel je met duur? duur genoeg om een nieuwe te kopen of valt het al bij al nog mee? Het is al een oudere versterker en denk dat ik voor dezelfde sterkte qua versterking niet veel geld zal betalen, of ben ik mis?
Met duur bedoelen we dat je beter naar iets anders kan gaan kijken. De spoel van de eindtrappen kosten volgens mij al iets van 12,50€ per stuk.
10 stuks maakt dat dat alleen al 125€ gaat kosten, en dan ben je er nog lang niet. De defecte eindtrap moet hersteld worden, en in al die blikjes moeten alle stuurtrappen van nieuwe SMD elco's voorzien worden.
Als je naar een receiver op zoek bent die op deze lijkt, kijk dan bijvoorbeeld eens naar de RX-D411.