autoradio of bekabeling defect??

Dag allemaal,

Ik heb een probleem met mijn autoradio/cd-speler, een Kenwood KDC-3021. Deze wil alleen nog maar cd-tjes inslikken en weer uitspugen.

Een andere radio in mijn auto deed het wel goed. Vandaar dat ik dacht dat mijn radio wel defect zou zijn. Ik blij, er zit namelijk nog een paar maanden garantie op!! Ik naar de Halfords om het apparaat op te laten sturen, heeft de verkoper hem daar toch maar even getest. Wat bleek, daar deed mijn radio het zonder problemen!!!

Zou er dan toch iets mis zijn met de bekabeling in mijn auto?? Uitgeprobeerd over meerdere verschillende plussen maar geen resultaat, nog steeds alleen maar cd-tjes inslikken en uitspugen. Dan maar eens direct over de accu geprobeerd. Precies hetzelfde. Nog maar even direct over de accu van een andere auto geprobeerd. Nog steeds geen verandering....

Waar moet ik de fout zoeken..???? Heeft iemand een idee??

Ik zie namelijk geen verschil tussen de manier van testen bij de Halfords en het direct op de accu aansluiten, en toch doet ie het bij de Halfords wel en in mn auto niet.

Als iemand het antwoord weet of mij iets verder kan helpen hoor ik het graag.

groeten, Marc

gewoon terug gaan naar halfords en laten opsturen voor reparatie. lijkt me gewoon een toevals treffer dat die het bij hun het wel normaal deed. je hebt wel verschillende cd's geprobeerd?

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

bedankt voor je reactie!

-heb idd meerdere cd´s geprobeerd.

-ga morgen nog even langs de halfords om em nog ff te checken en anders stuur ik em echt op. Maar ja mocht ie het daar nou weer doen dan zullen ze hem wel niet op willen sturen.

-wat ik me nog kan bedenken wat het zou kunnen zijn is het stekkertje tussen de bedrading en de radio. Bij de halfords gebruiken ze namelijk hun eigen stekkertje en niet degene die ik gebruik...

Hoop dat ie het morgen gewoon niet doet...!

Bedankt, Marc

werk je met een ISO-connector of niet?

Zou het niet zo kunnen zijn dat je meerdere aansluitingen op de radio zelf naar de + moet leiden? Er staat me iets heel vaags bij dat wanneer je de geheugendraad alleen aan de stroom legt dat hij inderdaad alleen het cd'tje uit kan spugen, maar pin me er niet op vast!

Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!

Je moet 1 draad op continu stroom zetten en 1 draad op contact en dan nog een draa op massa. Je kunt ook diegene die op het contact moet gewoon bij de continu bij stoppen, Je moet hem dan allen wel zelf uitzetten.

Geel is meestal continu, Rood contact en zwart of bruin massa. Als je deze nu goed aansluit bij de accu (gewoon erop houden) zou deze radio het moeten doen.