Hallo mensen,
Hopelijk kunnen jullie me op deze manier verder helpen met mijn droger. Het is een AEG Lavatherm T300, het boekje kan ik even niet vinden. Het is een model uit 1997, dit zal de reden ook wel zijn waarom de gebruiksaanwijzing online niet te vinden is.
Probleem is dat hij niet draait, hij wordt wèl warm.
De afgelopen dagen viel me al op dat het lang duurde eer hij ging draaien, maar nu draait hij dus helemaal niet meer.
Normaal gesproken tikt hij eerst even, en gaat dan draaien. Nu tikt hij wel, wordt ook heel warm van binnen, maar draait dus niet.
Iemand énig idee wat een oorzaak zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Apparaat open maken en kijken of de aandrijfriem nog heel is. Vele hebben een kleine motor onderin met een riem die over de trommel loopt.
Ik heb de gebruiksaanwijzing wel van dit apparaat, echter niet de reparatie/service handleiding.
[Bericht gewijzigd door Peter112 op (27%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de aandrijfriem is overal te krijgen maar vervangen is wel wat moeilijk als je dit nooit hebt gedaan . dan moet er de achterwand vanaf en de snaar om de trommel heen gedaan worden . check meteen de snaarspanner langs de motor op een uitgesleten lager.
Als het de riem is dan voel je dat de trommel nagenoeg zonder weerstand ronddraait als je 'm even met de hand draait.
Als het de condensator is (die is gemakkelijk te vervangen) dan draait de trommel ook niet. Vijs er het bovendeksel even af en zet het toestel aan. Geef de trommel met de hand een fikse zwaai, als hij daarmee in gang geraakt is het de condensator.