Is het misschien een idee om onder het navigatiemenu een tellertje te zetten die kijkt hoeveel leden online zijn??

dan kan je kijken of het zin heeft om achter de pc te zitten wachten op een reactie

CO weet toch nie of ik online ben
status word toch aan de hand van een cookie gedaan?

CO kan dit heel eenvoudig doen, iedere sessie met aankomst tijd opslaan in een tabel, en bij het openen van een pagina wordt je tijd geupdate en iedereen die al 10minuten niet meer nieuwe pagina heeft ingeladen wordt gedelete.

Zo zie je precies hoeveel mensne online zijn, als je nog een veldje erbij maakt met user name kan je zo laten zien welke users online zijn en hoeveel vna hen gasten zijn (niet ingelogd)

Op 17 februari 2004 17:13:25 schreef jeroen001:
dan kan je kijken of het zin heeft om achter de pc te zitten wachten op een reactie

Het aantal aanwezigen op een gegeven moment zegt niks over de reactie tijdsduur.

mijn idee:

niet doen, je moet dan vaker een sql query uitvoeren, hierdoor word je database trager, en uiteindelijk ook de site... en dan krijgen we daar weer gezeur over :)

Op 17 februari 2004 17:42:04 schreef Parcye:
CO kan dit heel eenvoudig doen, iedere sessie met aankomst tijd opslaan in een tabel, en bij het openen van een pagina wordt je tijd geupdate en iedereen die al 10minuten niet meer nieuwe pagina heeft ingeladen wordt gedelete.

Zo zie je precies hoeveel mensne online zijn, als je nog een veldje erbij maakt met user name kan je zo laten zien welke users online zijn en hoeveel vna hen gasten zijn (niet ingelogd)

bedankt voor je hulp... we weten exact hoe we een website moeten schrijven...

ik zou het gewoon laten zoals het nu is, alleen wat meer schakelingen. mag je ook schakelingen toesturen die bijvoorbeeld in de elektuur staan??

gescande kopies iig niet...

Op 17 februari 2004 18:02:35 schreef Jeroen Boere:

[...]

bedankt voor je hulp... we weten exact hoe we een website moeten schrijven...

Nou sorry hoor!