Een tijd terug ben ik geinteresseerd geraakt in het bouwen van robots, het lijkt me een erg leuk tijdverdrijf. Probleem is alleen dat ik totaal geen technische achtergrond heb. Ik heb al wat boeken over het onderwerp gelezen, maar toch heb ik graag wat meer begeleiding dan zelf "aanmodderen". Ik heb gegoogled op robtica cursussen, maar dan kom ik op cursussen voor kinderen van 10 t/m 16 (die tijd heb ik ver achter me liggen) of cursusssen voor ingeneurs over industrieele robots, kortom, via google kan ik niet vinden wat ik zoek, vandaar dat ik hoopte dat iemand hier op het forum me in de goede richting kan wijzen.
Dus, wie weet waar ik terecht kan voor een cursus (of iets dergelijks) robotica, of in ieder geval waar ik begeleid kan worden.
Elektuur heeft een boek: Mobiele robots voor zelfbouw.
Hier kan je onder andere de inhoudsopgave bekijken: link
keuninkske
!overload! to much information in this signature!
bekijk de opgave misschien ook eens modulair.
begin creatief, kijk eens rond u en kies een voorwerp waaruit je wilt beginnen met uw robot te maken.
(bijvoorbeeld een curver box of een lege doos van roomijs)
wil je zelf een basis bouwen, zoek dan iets op over hoe je de materialen (ijzer, plastic, ...) kunt bewerken (boren, zagen, ...)
zoek dan later iets op over welke motoren je zult moeten gebruiken om het te laten rijden. Snelheid, kracht en ... van de motoren zullen hier van belang zijn.
andere apparte modules waarover je iets kunt opzoeken kunnen bvb batterijen, aansturing van de motoren, sensoren, ... zijn
bekijk alles dus modulair, robotica bestaat uit mechanica electriciteit en electronica, je kunt over al deze onderwerpen niet alle beste kennis in 1 boek samen brengen.
Na de omgebouwde speelgoedautotjes speel ik ook al een hele tijd met het idee om een nieuw robotje te bouwen. Uiteraard een stevig pak groter. Ik wil een stevig metalen/houten frame maken en daar zelf een complete robot op bouwen. Ik ben echter benieuwd waar jullie dan de motoren en wielen halen voor zo'n ding? Zijn die ergens voor een goede prijs te vinden?
jokohoko
vergissen is menselijk maar voor totale chaos is steeds een pc of elektronica nodig
ik heb er zelf een met rolsstoel motoren
en motoren in deze aard vind je nog vaak op rommelmarkten, laatst nog 3 elektrische scooters kunnen kopen voor 75€, rommel maar alledrie dezelfde 300W 24V motoren welke zeker geschikt zijn ( moest ik de robotica virus nog eens krijgen)
Ik zou zeggen, kom eens langs op onze bijeenkomsten in Hooglanderveen!
Wij organiseren regelmatig workshops, wedstrijden enz!
En er is altijd wel iemand die je op weg kan helpen met je problemen.
Dat is n.l het leuke van een vereniging, je kunt elkaar helpen en van een ander leren, tevens krijg je een doel om een robot te bouwen, bijv. voor onze wedstrijd roborama!
Wie?
hccrobotica!
Zie onze website op www.hccrobotica.nl