BartBok
Elektronica enthousiast | 4de jaars HBO Elektro
Hallo,
ten eerste zou ik niet weten of dit de juiste sectie hiervoor is maar dan sorry mocht het niet zo zijn.
Ik wil een ombouwkit kopen voor mijn gewone fiets naar een elektrische fiets. Ik ben 16 jaar en dus wil ik steeds sneller. Maar op die conversiekits zitten allemaal begrenzers. Hoe kan ik nou ervoor zorgen dat zo'n conversiekit een max snelheid van 40 km/h of hoger behaald (ik weet dat het niet legaal is maar toch, gewoon niewschierig
?
En kan je niet ervoor zorgen dat de motor gewoon draait en dat je niet hoeft te trappen.
Deze kit heb ik op het oog:
http://www.ebike-kit.nl/ebike-kit-36V10Ah-Li-ion-28inch.html#specs
Mvg,
Oplichter...
Rijden zonder trappen? Dat zal best kunnen. Denk alleen niet dat je erg ver gaat komen zonder een serieus pakket accu's.
BartBok
Elektronica enthousiast | 4de jaars HBO Elektro
Ik zou niet weten hoeveel ampére de bijgeleverde accu heeft maar er staat wel dat hij 36 Volt is en 360Watt/Uur.
Maar de belangrijkste vraag:
Hoe kan ik de snelheidsbegrenzing verwijderen of verplaatsen
Als je er een 1000 Watt hub motor in hangt kom je wel aan die 40 km/uur.
Natuurlijk een bijpassende accu en regelaar erbij doen.
http://www.goldenmotor.com/
.
Met mijn 250 Watt motortje zonder begrenzer en zonder trappen kom ik maar net aan 30 km/uur met windje mee.
Je hebt gewoon veel meer vermogen nodig voor serieus hogere snelheden.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Zover ik me kan herinneren is bij die Goldenmotor het geval, dat als je pedelec er af haalt dat hij gewoon rijd zonder trapondersteuning.
Maar dat willen ze nog wel is veranderen.
Maat van mij heeft ook zo'n wiel.
24v en ik geloof ook 250 watt. En bij deze hoef je niet te trappen.
En volgens mij verkoopt hij de set. ( heel stuk minder dan die 500 euro! )
Het grootste probleem is de tegen EMK. Ik heb zelf een 500W fiets op 24V. Zonder trappen gaat hij 18.2 kilometer per uur. Met meetrappen haal ik iets van 24 kilometer per uur. Daarboven heb ik geen extra winst meer van de motor.
Wat gebeurt er nu? Hoe sneller de motor draait, hoe meer 'tegenkracht' hij gaat geven. De motor werkt namelijk ook als een generator. Blijkbaar is bij zo'n 18 kilometer per uur het verschil tussen de 24V die er in gaat en de tegen EMK dusdanig klein dat ik geen extra snelheid meer kan maken.
Wat je kunt doen is het volgende: koop een 24V motor en een 36 (of 48) Volt controller en accu. Dan heb je veel meer speling ten opzichte van de tegen EMK. Je snelheid zal dan ook hoger liggen. (En je motor is sneller stuk, zie het als overclocken)
Of, gebruik de kracht van de motor effectiever. Zorg er voor dat een motor je trappers aandrijft zodat je gebruik kunt maken van versnellingen. Dan blijft de motor op een laag toerental draaien en haal je toch een hoge snelheid.
Let op, als je iemand aanrijdt ben je de sjaak aangezien je op geen enkele manier verzekerd bent. Mijn motor is inmiddels vervangen door een 250Watt exemplaar. Geen enkele verzekering wilde me verzekeren omdat ze het als brommer zien. En daarvoor moet je een kentekenbewijs hebben. Om dat te krijgen moet je een typegoedkeuring van de RDW hebben. En die geven ze niet af voor een enkele fiets.