Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, en weet ook niet zeker of ik me op de juiste plek bevind: Ik ben een gitarist en al jaren op zoek naar een bepaalde gitaarversterker: een Sunn Model T. Ze zijn nergens meer te krijgen, dus heb ik nu het idee opgevat om samen met een ervaren hobby-elektricien eens te kijken of het zelf te bouwen is. Ik heb zelf geen verstand van elektronica, maar heb wel een schema gevonden:
http://sunn.ampage.org/site/schematics/modelt.gif
Mijn vraag is nu: Is er iemand die het ziet zitten om deze versterker in overleg met mij te gaan bouwen, waarbij uiteraard alle kosten voor mijn rekening zijn? Misschien is er iemand die dit als hobby een leuke uitdaging vindt? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want het is een enorme wens van me om deze versterker te hebben!
Dit geheel is niet zo moeilijk om te bouwen. Met gezond verstand kom je een heel eind. Ik heb er helaas de tijd niet voor.
Voor de trafo's kijk eens bij WELTER AUDIO-ELECTRONIC. KLIK
De Ü11 of Ü15oD lijkt mij prima geschikt en als voedingstrafo de N7 3+4. Smoorspoolen de DR3.
Verder standaard onderdelen. Misschien is de presence potmeter lastig te verkrijgen. dit is een anti-logpotmeter.
@Thommeh, als je wilt dat iemand hulp biedt is het wellicht handig je profiel volledig in te vullen en je email openbaar te maken.
Hee, fijn om te horen dat het in ieder geval niet super ingewikkeld is. Alhoewel de dingen die je zegt net zo goed in het Chinees kunnen zijn, zoveel verstand heb ik ervan. Heb ook een berichtje op het gitaarnet forum geplaatst, bedankt voor je tip!
En even mijn profielgegevens ingevuld, inderdaad wel handig @HugoWelther!
Bedankt voor jullie snelle hulp, ik blijf hopen!