Mijn Technics versterker SA-GX100L valt na een tijdje zelf uit en na een tijdje weer aan ik hoor de relais klikken als hij uit valt en ook als hij weer op springt voor de rest werkt hij perfect en er word niets heet gewoon lauw.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Kan mij iemand helpen want is een prachtig aparaat en altijd tevreden
over geweest en doe hem niet graag weg.

Al op voorhand bedankt
Callekes

Zou de het voedingsdeel op de print eens goed bekijken en preventief doorsolderen.
Wie weet is er door koud/warm/koud wat erosie in de soldeercontacten ontstaan.
Ook zou ik het inschakelrelais naar je speakers even mee-doorsolderen.

Als test: verbind de speakercontacten op het relais eens door, blijft hij dan geluid geven?
Als dit zo is, dan ligt het aan de spanningssturing naar je relais toe. Even terug-meten.

Ik heb denk ik alles gedaan wat je me gezegd hebt en het probleem blijft hetzelfde, hij speelt voor een 1/2 uur goed en dan valt hij uit en dan na een 3 a 4 min. springt hij weer op en zo maar door.

Ik heb gemeten dat de spanning wegvalt voor het relais als hij uitvalt, het is wel de relais voor het aanzetten van de versterker is dit dezelfde waar jij het over hebt?

Ik bedoelde het relais op de uitgang van je vesterker, dus naar de speakers.
Maar misschien dat jij het over een ander relais hebt.

Is het misschien geen warmte probleem waardoor de versterker uitschakelt en weer inschakelt?
Zit er mogelijk een NTC/PTC in de versterker die niet helemaal lekker is?
Misschien eens een spuitbus Kontakt Chemie "Kalte" spray kopen en gericht koelen op verdachte componenten. Gebeurd er iets, dan de haarföhn er op om te zien of je het effect kan oproepen.

Het relais dat de luidsprekers met vertraging inschakeld, dient om
de inschakelklik (in de luidsprekers) te voorkomen.Dit als gevolg van het mogelijk ongelijkmatig opkomen van de voedingsspanning.Daardoor kan er korstondig DC op de uitgang komen,hetgeen nefast kan zijn voor de LSers, of als onaangenaam wordt ervaren.
Om te voorkomen dat LSers zouden beschadigd worden door een fout in de versterker, schakelt dit relais de LSers af, in dit geval is het niet wenselijk de contacten van dit relais door te verbinden.
Dit kan je wel als je in de LS-leiding(en) een bipolaire elko plaatst.Je kan dan meten of de oorzaak van dat uitvallen te wijten is aan een defekte eindtrap.(deze beveiligingschakeling werkt tegelijkertijd voor de beide kanalen.

Het probleem is gevonden bedankt voor de reactie's maar het lag aan de standbytrafo die na een tijdje uitviel ik heb er een nieuwe ingeplaatst en doet het nu perfect.

Grt,
Pascal