ik heb een printer, hp 510. en de aansluiting is met parallele poort. probleem is dat ik een serieele poort heb,dusheb ik zon stekker gekocht met verloop parallel-serieel zodat ik mn printer kan aansluiten. er zit wel geen electronisch scaheling tussen.
heb printer insatleerd,maar hij werkt niet.wil nie afdrukken
wie weet raad??
ja,mo hoe kun je die printer dan laten werken?
schakelingtje ontwerpen en bouwen,electronisch printje maken die parallele data omzet naar serieel.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
lpt kaart kopen voor in een van je isa/pci sloten?
[dit topic zit behoorlijk op het randje wel elektro/geen elekto...]
voorlopig blijft ie nog open 
probeer voor de zekerheid tweakers maar ff
en je printer via je serieele poort is niet mogelijk... een dsub25 connector wil per definitie niet zeggen dat het een printerpoortkabel is... kan net zo goed een serieele rs232 kabel zijn.
Verloopje serieel-parallel? Dat gaat zo 1:1 zonder electronica niet werken, trouwens zo'n lpt kaartje voor in je pci slot kost maar een paar euro.
Weet je wel zeker dat je geen parallelpoort hebt? Het moet wel een héél oud moederbord zijn als zo'n poort er niet op zit. Zo ongeveer vanaf de 386 processors is dat wel standaard aanwezig op de "mamaplank", dacht ik.
Op 28 februari 2004 18:53:06 schreef Carel M.:
Weet je wel zeker dat je geen parallelpoort hebt? Het moet wel een héél oud moederbord zijn als zo'n poort er niet op zit. Zo ongeveer vanaf de 386 processors is dat wel standaard aanwezig op de "mamaplank", dacht ik.
Was al standaard op een PC-XT = 8086 uPC met 64kB geheugen.
Spannend... een laptop zonder centronics ding en met RS232 ding... Tegenwoordig worden de seriele interfaces juist achterwege gelaten....
En inderdaad, een 520 serieel aansturen werkt prima, maar niet zonder electronica.
of een echte printer kopen.
Een laserslet heeft nl. veelal wel de mogelijkheid tot serieel aansturen, Overigens via IR is vaak ook een optie