Hallo,
Ik heb een vraagje, ik moet bij een vriendin van mij een halve sarah zetten. Nou willen mbv een ruitenwisser motor die arm laten bewegen. Ik ben zelf 17 een meisje EN ook nog is a technisch dus ik dacht misschien kan iemand mij via deze site helpen???
BTW de beweging van de arm is naar de mond toe,
Alvast bedankt!!:)
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
Arm laten bewegen gaat zeker met de door jou voorgestelde motor. Als je de arm heen en weer wil laten bewegen kan je werken met een eindschakelaar boven en een eindschakelaar onder. Dan kan je door middel van een impulsrelais bijvoorbeeld de arm heen en weer laten bewegen (ik veronderstel dat dit is wat je wil doen ?)
Ps wat is een halve sarah ?
Ik denk dat de TS de helft van een Sarah (dus zo'n pop voor als een vrouw 50 wordt) wil laten bewegen... dit gaat overigens een behoorlijke klus worden als je hier geen ervaring mee hebt.
haha, ja mijn vriendin wordt 25.. dus dan maak je geen hele maar een halve sarah, of is dat alleen hier in twente..?
De pop moet natuurlijk nog gemaakt worden, ik dacht dat je daar een metalen freem voor nodig had?????
Kan ik ook nog ergens op internet vinden hoe ik deze dingen kan verbinden, of ben ik heel dom als ik dit vraag:$:P!!
Als je een (somige) achterruitenwisser neemt. Die maakt al een beweging van heen en weer. Zoals je ziet bij een auto. Mischien is dat makkelijker monteren.
Progger
GMT+1
je hebt niet echt een frame nodig.
je kan de motor aan een bezemsteel of metalen pijp monteren. deze kan je dan in de pop rechtop zetten. dan moet je wel genoeg kracht kunnen zetten zonder dat de motor zich verplaatst.
denk wel om de warmte. je zal het lijf dan met kippegaas vorm moeten geven, want ik denk niet dat je hem nog met stro kan vullen als er een motor inzit die warm wordt enzo.
het makkelijkst is een schijf op de motor die een hefboom op en neer laat gaan.
voor de rest kennen we in zuid-holland alleen de hele sara..
Oké oké, volgens mij snap ik het echt!!! Ik denk dat het me gaat lukken, en ik denk dat ik dan toch kippengaas ga gebruiken voor de vorm van het 'lichaam':)!
Bedankt!!!! xx
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Hallo Eline,
Ik heb vorig jaar toen mijn vriendin 25 werd iets soortgelijks in elkaar geknutseld. Aangezien ik zelf niet zo handig ben met het knutselen van de pop zelf had ik een sarah gehuurd. In de voet van een staande ventilator had ik een pijp gestoken en hier de pop tegenaangezet en vastgezet met behulp van klitteband. Op de paal
(op schouderblad hoogte) met wat schroefwerk (beugeltjes voor elektriciteitsbuis doen wonderen
) een ruitenwissermotor met arm bevestigd.
Ik heb het hele spul niet meer in bezig (weggegooid) want mijn vriendin begon de zomer na haar verjaardag te klagen dat ze de ventilator niet kon gebruiken wegens het ontbreken van een voet!
Let er wel op dat je de motor niet rechtstreeks in het stopcontact stopt (anders heb je kans dat je de 26e verjaardag van je vriendin niet meer bij kan wonen
maar gebruik een voeding van minder dan 12 volt! 12 Volt zal misschien resulteren in dat de arm te snel zwaait, ik heb gebruikt gemaakt van een regelbare (lab) voeding.
Succes en alvast gefeliciteerd met je vriendin!
Oke, dus dat zou betekenen dat ik niet persé de paal ín de pop hoef te doen maar de arm ook van de buitenkant kan laten bewegen??, dat van dat stopcontact is wel een hele goeie want dat wist ik niet:|! Ik ga het proberen! En ik zal een foto maken en deze erop zetten:P!!
Danku!!
Meer reacties en ideen mag natuurlijk ook:):)
Een autoacculader of iets dergelijks werkt prima met een ruitenwissermotor.
Als je er dan ook nog eentje hebt die je op 6V kan zetten zit je gebeiteld.
Heb je geen kennissen of Handige Harries in de carnavalswereld bij je in de buurt?
Wij Westfriezen kennen ook een halve Sarah of Abraham als je 25 jaar wordt.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Getver! Dat doet er mij aan denken dat ik dit jaar de hoogste macht van 2 gehaald heb. Tenzij ik de 128 haal, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk... 
McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
@pros: de hoogste macht van twee is best wel veel maar toch nog gefeliciteerd hoor, uiteindelijk moet je hopelijk nog een stukje
verder! Ik heb ook het pobleem dat ik af entoe niet besef dat ik
bejaard ben; komt ook omdat ik mijn verjaardagen heb afgeschaft!
Verplicht opzitten een keer per jaar en pootjes geven is niet my way of life!
Groeten,
Mac.