Hallo,
Ik heb een vraag over speakers over conrad maar kan nergens een antwoord vinden dus ik dacht ik vraag het hier maar even.

ik heb de volgende speakers gevonden:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTcxODU5NTIzNw==…

maar er staat

ELA-inzetstuk alleen in verbinding met ELA-toonfrequentieoverdrager mogelijk.

maar ik kan nergens zon apparaatje of printje vinden. is dit wel echt nodig om die speakers te kunnen gebruiken?

Groeten, Thijs

edit: bestelnummer is 300173 - 89

kijk maar eens naar de reacties eronder , als ik die lees is het aansluiten geen probleem .

nee die praten met geen woord over een frequentieoverdrager. maar ik kan ook niet met hun in contact komen om een vraag te stellen. dus ik vind het een beetje vreemd dat er staat dat je zon overdrager nodig hebt terwijl je er geen enkele informatie over kan vinden. ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand rondloopt met ervaring.

Op 3 november 2010 17:29:15 schreef tysie:
maar ik kan ook niet met hun in contact komen om een vraag te stellen.

Waarom niet? Je kan ze toch opbellen?

ik bedoelde met de mensen die de review hebben geschreven.
maar denken jullie dat ik deze speakers gewoon zo kan aansluiten op een versterker?

Een ELA trafo heb je nodig als je 't ding op een ELA/100v systeem aan wil sluiten, anders niet.

oke ik heb inmiddels conrad even een mailtje gestuurd over het hoe en wat. nu heb ik nog een vraag aan jullie.
ik heb de volgende versterker gevonden die ik erop aan zou willen sluiten. is deze geschikt voor dit gebruik?
http://www.kratradio.nl/products-page/class-d-versterkers/ta2024-2x-15…
en denken jullie dat hij dan ook nog een beetje hard gaat want het is voor gebruik op een bootje.

Met 15w gaat het ontzettend hard als je goeie speakers hebt. Ik weet niet hoe goed die conrad speakertjes zijn...
Het zal in ieder geval hard genoeg gaan om overlast te kunnen veroorzaken :)

dat is heel mooi. want als je aan het varen bent heb je natuurlijk nog het geluid van de motor en daar moet hij overheen. en ik begrijp dus uit de vorige posts dat mijn mail naar conrad eigenlijk onnodig was want je hebt alleen zon frequentie geval nodig als je 100 volt gebruikt maar ik gebruik maar 12 volt.
en dan heb ik nog een vraag..: kan je tussen het uitgangssignaal van je mp3/ipod/radiootje en de ingang van je versterker een potmeter doen om zo het volume te regelen? en zo ja hoeveel ohm en hoeveel watt moet deze dan zijn?

[Bericht gewijzigd door tysie op (27%)]

zou deze potmeter geschikt zijn om voor de versterker te maken?
conrad bestelnummer: zie verder topic!!
ik heb geen verstand wat voor waarde het moet zijn. ik weet wel dat het een logaritmische en een stereo moet zijn.

Je mp3 speler heeft toch gewoon een eigen volume regeling. Hoe minder er tussen dat ding en de versterking zit des te minder kans op storing. Hou je er rekening mee dat geluid ver draagt op het water en veel mensen daar komen voor de rust. Als het alleen om die motor gaat kun je goedkoper en makkelijker een goede koptelefoon aan je speler hangen. Dan heeft niemand er last van.

ik zorg ervoor dat niemand er last van heeft.
maar ik wil dus een radiootje en die versterker inbouwen dus dan kan ik niet meer bij de volumeregeling. dus mijn vraag is nog steeds. kan het met de eerder genoemde potmeter?

en ik had nog een mail terug en het ging inderdaad om de 100v systemen dat je dan een transformator nodig hebt.

...want je hebt alleen zon frequentie geval nodig als je 100 volt gebruikt maar ik gebruik maar 12 volt.

100 volt heeft totaal niets met de voedingsspanning te maken, maar met het type uitgang van de versterker. Die kan bijvoorbeeld 4,6,8 Ohm zijn, maar ook 100 volt. (Speciaal voor grotere aantallen speakers of lange afstanden bedoeld)

ik heb een andere potmeter op conrad gevonden die beter geschikt is denk omdat ze deze verkopen op kistradio.nl
het gaat om bestelnummer 445586 - 89
denken jullie dat deze geschikt is?

Over de potmeter is alleen maar iets zinnigs te zeggen als het schema van de versterker bekend is. En dat heb ik nog niet kunnen vinden.

die zou ik ook niet kunnen vinden. ik zal wel even kijken op de site van die kistradios of ze daar misschien een forum hebben ofzo.