@lo de wijk.

stuur mij maar een.privemail als je de tv wil laten maken.
zit nabij Utrecht. Je mag de tcon ook opsturen.....krijg je hem gerepareerd twrug.
gr. JeSo

In de begin periode heb ik bij PHILIPS en techno rep al aangegeven dat veel klachten worden veroorzaakt door deze ic.
Zij hebben er niet veel mee gedaan.
Hun beleid is dat zij een claim neerleggen bij AU en dus NIET overgaan op repair.
Hetzelfde zie je nu in een reeks waar de site led connector los gaat zitten. Steker solderen is makkelijker dan panel vervangen maar het mag niet.
AS15 vervangen is niet moeilijk en het hoeft ook niet veel te kosten.
Bijna dagelijks zie je toestellen voorbij komen met deze ic defect.

Mijn beeld ziet er sinds vanochtend zo uit:

http://farm3.staticflickr.com/2815/8914275816_c177430bc7_m.jpg

Heeft dat ook met die chip te maken denken jullie?

x

[Bericht gewijzigd door Sonytech op (100%)]

@jeroen6bis

Ik zie geen foto maar als je beeldproblemen hebt is het bijna gegarandeerd je defecte tcon.
Liever gezegd je defecte as15f ic.

Van de week weer eentje gerepareerd.....komen nu steeds vaker.

Op 1 juni 2013 19:23:12 schreef JeSo:
@jeroen6bis

Ik zie geen foto maar als je beeldproblemen hebt is het bijna gegarandeerd je defecte tcon.
Liever gezegd je defecte as15f ic.

Van de week weer eentje gerepareerd.....komen nu steeds vaker.

Dank voor je snelle reactie. Kun je mij vertellen hoe ik aan zo'n tcon kom? Ik woon in de buurt van Utrecht en kom met veel plezier een kratje bier of een flesje wijn bij je langs brengen :)

Hoi,

Als je handig bent en de defecte tcon uit de tv kan halen mag je die wel komen omruilen voor een werkende.
Stuur me maar een privemail zodat we e.e.a kunnen afspreken.
Als je niet handig bent moet je de hele tv meenemen.
Zie je mail wel tegemoet.

Grtz

Sonytech, ja is toch belachelijk?
Panel waar ik het over heb is van SHARP, hebben wat problemen met de aansluitingen op de side led strips aan de bovenkant.
Mogen we dus NIET herstellen van PHILIPS echt belachelijk want krijg je en panel terug dan is deze ook hersteld.
Ik herstel ze dus wel want het kost minder tijd en dus beter voor ons en de consument. Voorts een voeding claimen of iets dergelijks.
Zo was het dus ook bij de AUO panels .
Van de pes zijn ze er nu volgens mij al niet meer .
Een heel bekende is de 37 inch in div merken gebruikt, strip aansluitingen boven gaat krom trekken, strip komt tegen massa, half beeld, isolatie er tussen opgelost.
Dit mag ook niet en wij doen het ook niet terwijl het geen kwaad kan maar je zou maar brand krijgen en ze komen bij zo,n toestel uit. Tja.
Laten we zeggen dat er veel is veranderd

Op 2 juni 2013 12:05:47 schreef Arnold D:
Sonytech, ja is toch belachelijk?
...
Mogen we dus NIET herstellen van PHILIPS echt belachelijk want krijg je en panel terug dan is deze ook hersteld.
...
Dit mag ook niet en wij doen het ook niet terwijl het geen kwaad kan maar je zou maar brand krijgen en ze komen bij zo,n toestel uit. Tja.
Laten we zeggen dat er veel is veranderd

Met zo'n idiote mentaliteit gaat ieder bedrijf kapot, daarom is Philips ook op sterven na dood.

PHILIPS wil het niet omdat zij gewoon een claim neerleggen bij AUO of LG of Sharp of SAMSUNG.

Dat mogen ze dan in "hun eigen" tijd doen. Het probleem is een Philips probleem, die is de verkopende partij dus die zijn verantwoordelijk. En men begrijpt blijkbaar niet dat hun reputatie zo naar de kl**t* gaat (resp. is gegaan).
Maar laten we het even op het originele topic houden, de tijd zal het leren.

PHILIPS tja van een Nederlands product is al lang geen sprake meer. De staat had beter in het bedrijf kunnen investeren maar dat is mijn mening.
Stukje werkgelegenheid en kwaliteit en ontwikkeling is gewoon weg.
Maar goed we gaan gewoon nog even verder met het vervangen van AS15 ic,s zolang nog mogelijk

weer een stripje liggen van 15 stuks....kunnen ff voort

Sinds gisterenavond hebben wij ook een donker beeld, je moet inderdaad de helderheid op 100 te zetten om een "normaal" beeld te hebben.

Weet iemand een reparateur (Elst gld, tussen Arnhem en Nijmegen)randstad) waar ik zoals jullie aangeven met het printje zou kunnen langs gaan om zo'n AS15F te laten vervangen?

Groetjes Ramon

@ raimundo,

Ik zit nabij Utrecht als dat te doen is voor je.
Je kan me een prive mail sturen als je wil.
Ik lees het wel.

Gr. Jeroen

Op 23 juni 2013 10:17:14 schreef JeSo:
@ raimundo,

Ik zit nabij Utrecht als dat te doen is voor je.
Je kan me een prive mail sturen als je wil.
Ik lees het wel.

Gr. Jeroen

Ik heb je net een e-mail gestuurd

Beste Jeroen,
Ik heb vandaag de Tcon omgewisseld voor de gerepareerde en geplaats in de TV.
Het beeld is weer perfect.
Hartelijk dank voor de uitwisseling,
Groet,
Wim

Ik heb ook beeldproblemen met de Philips 42PES0001D/10.

Mijn LCD scherm is nu op 4 jaar oud.
Vorig jaar de eerste maal hersteld voor 270 euro.
Toen nieuw beeldscherm en kabel naar de hub gekregen.
Nu na een jaar weer defect, te veel oranje en te licht van kleur.
Ik geef er geen 270 euro meer voor.
Maar wil hem graag zelf herstellen met de nieuwe IC.

Is er iemand die mij een IC AS15F wil opsturen?
Ik woon in belgie.
Laat maar weten wat de kosten zijn.

Zelf vervangen is geen optie wanneer je niet behoorlijk kan solderen.
Vast wel iemand hier op het forum die voor jou dat IC voor niet al teveel zal willen plaatsen.
In het begin MOCHT het ic niet vervangen worden en dat verklaart de prijs welke je toen betaalde.
Die kabel is inderdaad behoorlijk aan de prijs nu nog steeds.
Je zou hem dus ook naar mij kunnen opsturen (de T con) maar wat ik al elders zei, ik sta daar niet om te springen.

[Bericht gewijzigd door Arnold D op (15%)]

@ margee

Maak je emailadres even openbaar, is makkelijker voor forumleden om in contact te komen

Op 17 april 2013 07:52:43 schreef JeSo:
Als je in dwe buurt van Utrecht woont mag je hier langs komen.
Chip zit er met 10 minuten op.

Grtz

Ik heb ook dezelfde (kleur)problemen door een defecte as15-f.
Ik heb de display open gemaakt maar het vervangen van is wel een heel erg priegelig soldeerklusje waar ik niet aan durf te beginnen.
Ben na wanhopig zoeken in dit forum terecht gekomen.

Als je me wilt helpen kom ik graag even langs.

Is er misschien een mogelijkheid?

Ik zou het heel erg op prijs stellen.

Roel Kuiper
Ridderkerk
roelkuiper@xs4all.nl
06 51 50 53 50

heeft iemand de IC as15f op overschot liggen?
Kan iemand mij de IC opsturen naar België?
Marcel.

Ze worden hier bij bosje,s vervangen dus er is vast wel iemand die je er eentje gratis kan opsturen

Op 16 september 2013 20:25:25 schreef margee:
heeft iemand de IC as15f op overschot liggen?
Kan iemand mij de IC opsturen naar België?
Marcel.

Ebay staat er vol mee dus zelf even bestellen.