Hoi Arnold,

Dank voor je reactie. Uit de foto valt dus niet op te maken welk onderdeel er waarschijnlijk defect is? Toch een onderzoek naar laten doen dan. Is reparatie het wel waard, denk je?

Op 11 december 2013 18:01:41 schreef Arnold D:
Heel goed mogelijk dat je een AUO panel hebt met daarop een defecte AS15 ic. Kan ook nog de LVDS kabel zelf zijn

Op 11 december 2013 20:35:01 schreef jjfoto:
Uit de foto valt dus niet op te maken welk onderdeel er waarschijnlijk defect is? Toch een onderzoek naar laten doen dan. Is reparatie het wel waard, denk je?

Uit de foto valt niet op te maken of het hier om een AUO T-con gaat, als je dat weet is de kans op een defecte AS15 groter. Dat wil niet zeggen dat als het een AUO T-con is dat ook ALTIJD de oorzaak is.

Het woordje waarschijnlijk is ook erg belangrijk hier. :-)

Dank, 'waarschijnlijk' was inderdaad bewust gekozen. ;-)

Helaas ben ik ook aan de beurt met de probleem tv van Philips.

Ik zet de TV aan en jawel. Rare kleuren en net alsof ik naar een negatief van een foto zit te kijken.

Na wat google-en ben ik hier terecht gekomen en zie dat ik niet de enige ben met deze problemen.

Zelf ben ik met electronica repareren niet zo goed, dus mijn vraag is dat ook, is er iemand die mij zou willen helpen met het vervangen van de AS15F chip. (tegen betaling natuurlijk)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik niet na 5 jaar mijn dure tv weg moet doen.

Betaalde hulp gaat in de rubriek Vraag & Aanbod, zie links in beeld.

Of bij de plaatselijke reparateur natuurlijk, die helpen je ook graag om de TV weer aan de praat te krijgen.

Hallo Jeso uit de buurt van Utrecht.

ongeveer 4 jaaar hebben we zonder problemen TV gekeken naar onze 42PES001. Zoals bij vele andere deelnemers op dit forum is ons beeld slecht geworden. Wanneer we de TV opstarten is het beeld nog maximaal 1 minuut normaal, daarna lijkt het beeld overbelicht of chromekleurig. Alles geprobeerd om middels instellingen dit te verbeteren. Resultaat: nul.

Ik lees uit vele reacties dat het probleem waarschijnlijk in een IC zit, maar dat deze redelijk eenvoudig is te vervangen. Jij biedt hierbij jouw diensten aan.

Graag wil ik met jou een afspraak over maken.

Gerard Antonis

Hallo Gerard,

Het beste kun je even op zijn profiel klikken en hem een mailtje sturen. Mocht hij niet reageren, dan kun je in de rubriek Vraag & Aanbod een monteur vragen.

Hoog tijd voor een slotje op dit V&A topic.