spam

maartenbakker

Special Member

Na het spoorloos verdwijnen van een spamrun van een onderdelenleverancier vanmiddag, vroeg ik me eigenlijk af wat er in zo'n geval precies gebeurt. Ik neem aan dat de gebruiker verdwijnt inclusief zijn postings, maar wordt er bijvoorbeeld nog contact opgenomen met de betreffende firma?

Meestal zie ik in zulke gevallen wel ergens een opmerking van een mod onder een topic, maar in dit geval is de spam en de commentaren erop spoorloos verdwenen, vandaar mijn vraag.

Anderen zullen het zich wellicht ook afvragen, vandaar site feedback en geen mail.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jeroen

Moderator

Normaal gesproken wordt de post gewijzigd en het spam gedeelte weggehaald en vervangen door een waarschuwing. Als duidelijk is dat de account alleen voor spam doeleinden is wordt ook een ban uitgedeeld (bijvoorbeeld bij de goedkope schoenen topics die af en toe voorbij komen).

In dit geval waren het teveel posts om te gaan editten dus heb ik ze allemaal verwijderd en de account gebanned. Omdat anders de discussie een beetje vreemd gaat lopen heb ik de commentaren erop ook verwijderd.