Simpele vraag:
Iemand een idee hoe je het best een 3.3KW gelijkstroom motor kan regelen?

Anker van DC voorzien en het veld regelen. Tenzij het een motor is met permanente magneten. Geef eens wat meer info.

Dominic

24V (can be run higher)
4.5 horsepower
3720 oz-in Torque
83% Efficiency
4900 rpm
6.9 lbs
Neodymium magnets
(permanente magneten)
(brussless)

Is dat wel een gelijkstroommotor? De combinatie permanente magneten en brushless lijkt dat uit te sluiten.

niet brussless sorry mijn foutje

zou ik de pwm schakeling van hier kunnen aanpassen voor 390amp te voorzien?? denk dat dit wat extreem duur gaat zijn ofzo niet?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (67%)]

@maartenbakker: wat is er mis met de combinatie van brushless en permanente magneten? Sterker nog, hoe wil je een borstelloze motor maken, afgezien van asynchrone motoren en geschakelde reluctantie motoren, zonder permanente magneten?

Die standaard PWM regeling aanpassen voor 390A kun je, zonder een forse dosis kennis er ervaring, rustig vergeten. Je zult sowieso synchrone rectificatie moeten toepassen, en waarschijnlijk meerdere MOSFETs parallel moeten zetten, met alle complicaties van dien. Als je hier moet vragen hoe je zoiets moet maken, ben ik bang dat het nog een brug te ver is.

Gokje: hij heeft het over:
http://www.robotmarketplace.com/products/MAG-S28-400.html

Dat is een brushed motor.

De motor regeling aanpassen naar 400A is tricky, maar moet te doen zijn. Als eerste: Wat wil je bereiken? Wie wat hoe gaat bepalen hoe hard ie moet?

Verder: Hoeveel spanning heb je nodig? Is 12V voldoende?

Hoeveel vermogen of hoeveel koppel heb je nodig? Wat voor toerental?

Inderdaad dat is hij, hij moet het volle vermogen kunnen halen op 24V en max toeren. Ik heb maar een basis van elektronica.