Beste co'ers,
Ik was even snel iets aan het maken, printje gemaakt en bestukt. Nu zie ik wel even een vervelend probleem, ik heb een foutje in mijn H-brug getekend. Bij het schakelen van hoog naar laag zal er even kortsluiting zijn door de schakel tijd. Weet iemand of hier een slimme snelle oplossing is voor is zonder al te veel aan de print te prutsen?
schema:
http://www.uploadarchief.net/files/download/h-brug_ojeke.jpg
De opamp is voor de niveau aanpassing tussen 5V van de µC en de 12V motor spanning
Ojeke
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Een opamp à la LM324 is véél te traag om zoiets te schakelen. En ik vrees dat er geen opamps in dezelfde behuizing bestaan die het wel aankunnen.
Als de print niet al te uitgebreid is, zou ik meteen een nieuw ontwerp maken.
Is het een deeltje van een grotere print, dan kan je het misschien oplossen met een opsteekprintje.
In beide gevallen: gebruik echte FET-drivers, en laat ze elk één FET schakelen. Zorg daarbij voor een rustpause tussen het uitschakelen v/d ene FET en het inschakelen v/d andere.
Niekski
Een rommelig bureau is het teken van een genie.
Het gaat niet makkelijk in je huidige schema en op je huidige print passen, maar een mooie manier om te voorkomen dat een korte kortsluiting ontstaat is met dit schemaatje. 
Een kleine aanpassing die je kan proberen is een weerstand met daaraan parallel een diode voor de gates zetten. Door de richting handig te kiezen zal het opladen sneller gaan (door de diode, geen weerstand, sort of) en het ontladen langzaam (door de weerstand) of andersom natuurlijk. Op deze manier kan je zelf wat dead-time instellen.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
't probleem is dat ie het probleem beide kanten op heeft: van laag naar hoog, staat de P-fet nog aan terwijl de N-fet opstart, en bij hoog naar laag staat de N-fet nog aan terwijl de P-fet opstart......
TheBasher
Don't build anything you can't take apart
Bij een bridge driver IC kun je een RC tijd aanbrengen die de death time instellen tussen de transitie hoog-> laag en vice versa.
Alleen dit vereist wel een nieuw printontwerp.