Mijn Siemens vaatwasser SL 65560EU/07 FD 7712 blijft alleen maar pompen, ook met de deur open. Na sluiten van de deur en weer openen geeft hij de foutcode F in het display.
Het probleem is ontstaan na een verstopte gootsteen, waarbij het vuile water uit de gootsteen via de afvoerslang van de machine in de vaatwasser is gelopen op het moment dat ik de machine aanzette -en meteen weer uit, omdat er aanvankelijk meer water in de gootsteen kwam te staan. Daarna liep de gootsteenbak leeg, maar dan richg vaatwasser...
Inmiddels is de verstopping in de gootsteen succesvol verholpen.
Ik denk eigenlijk niet dat er een lekkage is, maar zou het kunnen dat de vlotter door het vieze water vast is gaan zitten?
Helaas weet ik niet hoe ik bij die onderbak moet komen. De machine pompt nog wel water weg, maar ook na veel heet water met soda is het niet verholpen. Van binnenuit kan ik niet verder losmaken dan tot aan de pompschoepjes, het water staat ook tot dat niveau. Ik weet niet of het normaal lager staat.
Het is een inbouwmodel en uitbouwen is erg lastig omdat er een parketvloer voor de machine langs is gelegd.
Moet ik toch de hele machine uitbouwen voor ik verder iets kan doen? Ik kan zelf niet meer ontdekken wat ik los zou kunnen halen, de grote zwarte kunststof "schroef" onderaan in het midden heb ik wel geprobeerd, maar lijkt niets los te maken.
Ik hoop dat iemand mij verder wil en kan helpen!
die kunststof schroef is om de achterpoot in of uit te draaien.
Je kan langs de voorkant niet echt goed aan de bak; het beste is het toestel uit te bouwen en de linker zijkant los te maken. Daar zitten luchtkamer, isomo vlotter en schakelaar.
Als je geen zin hebt om 'm uit te bouwen kan je ook gewoon enkele dagen wachten en nog eens proberen; het water verdampt uiteindelijk...
Vaatwasser uitbouwen, ff metalen frontje weg bij onderbak en dan voelen of nat is. Met een paar dweiltjes zo weer droog. NIET de machine kantelen om water uit le laten lopen, anders beschadig je de electrishe installatie met water...