Hallo,
Ik heb een probleem met mijn wasmachine Aeg Oko Lavamat 645.
Alles werkt goed, alleen tijdens het centrifugeren vliegen de stoppen eruit. Maar niet meteen want in het begin doet ie het goed, totdat ie zo'n beetje op het snelste toerental schakeld. Ik heb niet de indruk dat de motor kapot is omdat ie op langzamere toerentallen wel goed doet. Zou het misschien in de schakeling kunnen zitten? En is dit misschien een bekend AEG probleem?
Groeten r.acer
-chefke-
300 gram motivatie -> kop van de hamer!
Op 12 december 2010 16:42:59 schreef r.acer:
Hallo,Ik heb een probleem met mijn wasmachine Aeg Oko Lavamat 645.
Alles werkt goed, alleen tijdens het centrifugeren vliegen de stoppen eruit. Maar niet meteen want in het begin doet ie het goed, totdat ie zo'n beetje op het snelste toerental schakeld. Ik heb niet de indruk dat de motor kapot is omdat ie op langzamere toerentallen wel goed doet. Zou het misschien in de schakeling kunnen zitten? En is dit misschien een bekend AEG probleem?Groeten r.acer
Motor is kapot de veldwikkeling die gebruikt wordt voor het centrifugeren ligt in sluiting. Dit komt wel eens voor bij AEG motoren.
Motor vervangen is de oplossing.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
heb ook al vaker gehad dat het opgehoopte koolstof in de motor de aardlek laat trippen , vaak omdat er meer lucht door de motor blaast voor de koeling en de motorspanning is hoger met centrifugeren , dus kan er overslag komen .
Al eens de kabelboom bekeken??? was al weer een tijdje terug voor me, maar had een opengeschuurde ader, boem en stoppen maar. Toevallig ook bij centrifuge...