Er zit draadje met een zwarte lijn op en de andere zonder.Wie is + en -?Met een pil ken ik het warm punt v/d luidspreker(bij + gaat het papier naar voor)Normaal heb je de iso of de din stekkers.Ik soldeer het liever samen met een krimpkous .Wie weet het?
Bart-d
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Dat is moeilijk te zeggen Als de andere kan anders om is weet je het nog niet.
Sluit het aan en doe de andere kan het zelfde aan sluiten. Heb je geen bas zou ik bij een van de twee de draadjes om draaien want dan staan ze in tegenfase.
Klinkt het goed is het prima
Succes
De speakers heb ik met een pil uitgetest.Na googelen en een searh op het forum hier is het weer niks.Het is een goed radio'tje,goede ontvangst,good sound .Er hangt wel een blokje aan met een trafo erin.Het is een dubbele draad met elk een massa er rond.De kniptang is dichtbij.Ik zal het maar inpakken met mousse tegen het rammelen.Wat me ook verveeld,als ik start valt de radio even uit.Hier zitten toch krakken
Radio hoort uit te vallen tijdens starten, alle stroom moet naar onsteking, startmotor, benzine pomp, en evt regel electronica.
alle niet belangrijke zaken gaan uit.
de rest van je post is onleesbaar, de trafo voorkomt storingen (dus niet eruit knippen) , je zegt dat alles goed werkt, wat is dan het probleem?
(wat is een PIL ?)
Een pil(batt) zit in een pillicht(zaklantaarn).Na nog wat research bij de engelstaligen,de getraceerde draad = - luidspreker.Bij sommigen is het dan weer de +(andere merken?) .Ik ga voor de 1° tip.Er hangt ook een blokje(trafo) aan de voedingsdraad(1 draadje),is dit de ontstoring niet?
Ik snap er helemaal niets van. Volledige zinnen kunnen wel eens helpen bij je uitleg. Hoewel foto's ook meet dan 1000 woorden schijnen te vertellen. Heb je niet toevallig oude 100 volt speakers?
De google vertaler maakt ook maar rare zinnen.Bij een power amplifier van Pioneer zitten de gemarkeerde draden aan de - van de luidspreker.Bij Phillips ook.Bedankt voor de hulp.
Dank aan Boer.Hij heeft een tip gegeven naar 12vhifiisonnectors.Er was een groene draad verkeerd aangesloten bij mijn speaker.De front speakers kloppen volgens kleur.De rear speakers matchen niet,hoeft niet.- en + worden goed aangeduid.Pioneer herkent mijn type radio niet.Er was iemand hier met een Astra met hetzelfde probleem.Hij speelt nu geweldig.Thanks!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (51%)]