Nieuwe Schakeling

Moet ik een nieuwe schakeling gewoon naar de Moderators toe sturen, ik had nml de volgende http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/actrelay.gif

bvd, Corné

He corné die ken ik ergens van. :)

I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone

Op wo 08-05-2002 19:21:58 schreef Corné:
Moet ik een nieuwe schakeling gewoon naar de Moderators toe sturen.

Ja graag. En dan incl een beschrijving van de schakeling + componentenlijst als dat mogelijk is. Wij plaatsen het dan voor je. Gelieve wel een gif of jpeg te sturen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Jeroen

Moderator

Ik vind het wel erg duidelijk dat je deze van een andere site hebt geplukt.

Uhmm, ik had laatst ook een circuit naar de MOD's gestuurd :) volgens mij had ik nog geen uitleg en onderdelen opgestuurd ??

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

JA, deze is inderdaad van een andere site !!
Maar aangezien hij niet op deze site staat en toch wel handig is dach ik dat jullie er misschien wat mee konden !!

Maar nu hoef ik em toch niet meer te op te sturen ??[/color]

[size=4] Toch ? [/color][/size]

[Bericht gewijzigd door Corné op zondag 12 mei 2002 20:34:03

Jeroen

Moderator

Nee, je hoeft het niet meer op te sturen, maar een leuk verhaaltje eromheen (werking etc) lijkt me toch het minste wat je kunt doen.
Btw: size=24 is een beetje onzinnig want het kan maar van 1-7.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op zondag 12 mei 2002 19:54:46

Het linker schema activeert het relay als het 'licht' word, het rechter als het 'donker' wordt.

Alle delen zijn niet erg kritisch, je kunt ook als diode een 1N4001 gebruiken. Een paar alternatieven voor de 2N2222 transistor zijn: NTE123A, ECG123A, PN100,BC547 (ERIK BEDANKT !!) etc.

[Bericht gewijzigd door Corné op zondag 12 mei 2002 21:30:52

of een bc547 werkt ook perfect

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Anoniem

Met dit soort schakeling, krijg je dan geen toestand dat het relais waarin het relais niet goed werkt ?

vb een 6 volt relais begint aan te trekken rond de 3 volt.
Indien die toestand zijn dan de kontakten voldoende stevig gesloten om inbranden te vermijden ??
Zijn flip-flop toestanden net voor de tor niet veiliger ?

ach een tor schakeld pas open bij een bepaald voltage 0,58 geloof ik om precies te zijn en dus schakeld de tor alleen open als er voldoende ligt valt en niet bij elk lichtbundeltje en als dat toch zo is kan je nog met die potmeter het afstellen

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op ma 13-05-2002 14:04:56 schreef palieter:
Met dit soort schakeling, krijg je dan geen toestand dat het relais waarin het relais niet goed werkt ?

vb een 6 volt relais begint aan te trekken rond de 3 volt.
Indien die toestand zijn dan de kontakten voldoende stevig gesloten om inbranden te vermijden ??
Zijn flip-flop toestanden net voor de tor niet veiliger ?

Misschien is dit ff offtopic, maar kan een 6volt relais meer volt verdragen? En zo ja, hoeveel meer?

Anoniem

Joost,
Omron: Max 110 % van opgegeven spanning ! Wow erg krap !

http://www.omronsupport.net/knowhow/render_node.asp?guid=D24CCF08-BA4E…

Dus ik zou zeggen check de site voor een specifiek relais.

De "light detector" heb ik eens uitgetest en hij werkt perfect. In plaats van de 2N2222 transistor heb ik de BC547 gebruikt en voor de 1N914 diode heb ik een 1N4003 genomen omdat dat het enige was dat ik had. Als ik eens tijd heb zal ik de "dark detector" ook wel eens maken.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.