Heb 4 extra seriele poorten op een computer gezet met op 2 daarvan een InfraRood zender/ontvanger. Nu wil ik deze naar elkaar laten zenden en(of) ontvangen. Dat kan in principe maar Hyperterminal kan niet verder kijken dan poort4. Heeft iemand een programma voor mij die wel meer com-poorten zien en waarmee ik ascii waardes kan versturen(en natuurlijk kan ontvangen).
Heb uiteraard al zelf gezocht maar die zien bv ook niet verder dan com poort 4 of kunnen alleen maar de poorten afscannen.
mvg Martin
Afgezien van dat Hyperterminal een vreselijk bagger ding is (en ik voor onder winshit zo snel niets beters voor je heb...), kan mijn hyperterm in NT4 wel degelijk com6 selecteren. Soms werkt het zelfs 
gaat prima in w98
directe kabelverbinding instellen op infrarodpoort en hij simuleert een lpt of com poort, deze kun je weer gebruiken in hyperterminal.
Ja maar het probleem is nou juist dat Hyperterminal niet verder ziet dan comm4 en bij mij zit het juist op comm 5 en 6. Hij heeft niet die IR bordjes op 3 en 4 gezet maar op 5 en 6.
nieuwe porten installeren. Moet altijd kunnen. heb dit zoort dingen zo vaak gedaan. kun je ze in directe kabellink wel zien, zijn ze in windows uberhaupt aanwezig?