autospeakers op 8 ohm

High met Henk

Special Member

Hmm hangt af van de geluidsdruk natuurlijk en het membraam oppervlak.

En de kast die erbij hoort. Tja dat is wel een heel erg algemene vraag. kun je iets duidelijker zijn, wat heb je en wat ga/kan/wil je aanpassen?

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op wo 22-05-2002 20:16:42 schreef High met henk:
Hmm hangt af van de geluidsdruk natuurlijk en het membraam oppervlak.

En de kast die erbij hoort. Tja dat is wel een heel erg algemene vraag. kun je iets duidelijker zijn, wat heb je en wat ga/kan/wil je aanpassen?

Groetjes

Sven

De kast is het probleem niet, maar als ik met 2 woofers meer volume en/of bas krijg, ga ik nieuwe kopen.

Weet niemand of je hier meer volume en/of bas meer krijgt??

jij hebt de weerstand gemeten, niet de impedantie.
de impedantie veranderd volgens frequentie, en als je luidsprekertjes een paar uurtjes spelen daal de impedantie.

trouwenens meeste hifi en auto versterkers zijn kortsluitbeveiligd, is de impedantie te laag dan slaat hij af of springt er een zekeringetje.

Op do 23-05-2002 22:09:40 schreef derycke frederiek:
jij hebt de weerstand gemeten, niet de impedantie.
de impedantie veranderd volgens frequentie, en als je luidsprekertjes een paar uurtjes spelen daal de impedantie.

trouwenens meeste hifi en auto versterkers zijn kortsluitbeveiligd, is de impedantie te laag dan slaat hij af of springt er een zekeringetje.

aha, dan koop ik wel nieuwe. Kan het trouwens kwaad (voor de boxen ofzo) wanneer je het volume van de versterker helemaal open zet en als dan de "Clip" LED's gaan branden? waar dienen deze voor?

High met Henk

Special Member

clippin g= dangerous, dan stuur je een blokgolf door je speaker, das niet tof, vernielt tweeters.

Is max van versterker overschreden. NIET DOEN dus

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???