Ik zit met een koelkast van Beko welke ik een 3 tal jaar geleden heb gekocht.
Nu heb ik deze 2x verhuisd en blijkbaar valt het koelvak nu uit na een 2 tal dagen (koelkast staat in de garage).
Na verhuis hebben we zeker 24u gewacht om deze terug aan te zetten en in het begin werkte alle normaal, koelvak en vriesvak. Maar nu werkt ook het vriesvak totaal niet meer.
Slecht contact? Want als ik er een klop tegen geef, slaat het toestel terug aan (enkel het koelvak)
Weet iemand raad?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
is het een combikoeler ? zo ja dan kunnen deze vaak niet tegen een omgevingstemperatuur lager als 8 graden . er zit dan vaak een schakelaartje bij de thermostaat om het lampje op halve stand te laten branden zodat de koelkast nog aanslaat onder de 8 graden omgevingstemperatuur.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Beko heeft helaas talloze verschillende koelkasten gemaakt. Met een typenummer heb je zelfs kans dat je ergens een gebruiksaanwijzing vindt. Zo'n knopje zit er lang niet altijd op.
Mocht het niet aan de koude liggen, is een los contact of een slechte thermostaat wel een optie. Losse contacten kan je meestal door te kijken wel vinden.
Zet de koelkast in een omgevings temperatuur van plm 16 tot 20 gr. Doet de koelkast het weer normaal, was dat het. Anders thermostaat lam, vervangen dus.