willyp
http://www.020it.nl - Industriële elektronica ontwikkeling. - http://www.procircuits.nl
Uit de erfenis is veel van bovenstaande apparatuur aanwezig. Ik heb eigenlijk geen benul wat je hier het beste mee kan doen. Ik hoop dat iemand hier een idee over heeft want het weggooien van deze dingen gaat me echt aan het hart.
Helaas moeten we voort maken met het uitruimen waardoor we snelle beslissingen moeten nemen.
Het gaat om vele (buizen) radio's, tape decks (die grote losse tapes), versterkers (dual, B&O, philips, etc), (mobiele) 78 toeren spelers, cassette spelers en nog meer, c.a. 4 kamers vol.
En ohja, een hele collectie LP's.
Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
Weggeven aan mensen die het leuk vinden.
Contact opnemen met instituut voor beeld en geluid of ze misschien nog dingen missen in hun collectie?
Ga even naar www.gloeidraad.nl er is nog een levendige liefhebbers wereld voor dit soort apparatuur. En anders gewoon op marktplaats. Er zijn zeer zeker liefhebbers voor, en meer dan je denkt. Vergis je ook niet dat bepaalde bandrecorders en buizenradios zeer gewild zijn.
Als er nog oude videoapparatuur bij zit hou ik me aanbevolen.
Dominic
[Bericht gewijzigd door Dominic op (13%)]
Stuur me maar een mailtje. Ik ken 'n boel mensen met intresse, en zelf heb ik misschien ook wel intresse in het een en ander. Mijn e-mailadres staat in mijn profiel.
Als het interessant spul is, dan kan ik je waarschijnlijk in één keer van flink wat spullen af helpen.
willyp
http://www.020it.nl - Industriële elektronica ontwikkeling. - http://www.procircuits.nl
Ohja, ook diverse video apparaten (opname) en video recorders met die grotere banden. Zal eens proberen op korte termijn diverse foto's te nemen en naar geïnteresseerden sturen.
Hier alvast een paar die ik had
Philips platenspeler
Grundig tapedeck
Philips TV
[Bericht gewijzigd door willyp op (17%)]
Heel graag
Ik zoek zelf betamax, video2000 en videosystemen met open losse banden zoals bij een tape recorder. Ook akai VT recorders en service documentatie.
Geen philips VCR bakken als 1500,1502,1512,1700,1702.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik ben mogelijk ook in wat spullen geinteresseerd. Ik zal de relevante vragen hier in een korte opsomming stellen, en ben benieuwd.
Zijn er technische documentatie of onderdelenvoorraden aanwezig?
Zijn er ook nog andere TV's dan de afgebeelde televisie bij?
Ook zou ik graag vernemen wat voor videoapparaten/videorecorders er zijn.
Simpelweg wat beschrijvingen met typenummers zijn voor mij in principe voldoende, dat scheelt weer de moeite van het fotograferen.
Alvast hartelijk dank voor de moeite.
Die spullen die je nu laat zien die ben je in mum van tijd kwijt als je ze in de verkoop rubriek van www.gloeidraad.nl zet. Zet wel je vraagprijs erbij dat is verplicht daar.
Wil je geen vaste prijs maar biedingen zet ze dan op marktplaats bij verzamelen-> elektronische apparatuur.
Zeker die pickup op de eerste foto ben je zo kwijt.
Achterop de philips apparaten staat een type nummer met HX, BX, RH, BU, etc etc etc erin en dan een nummer. Zet dit er even bij voor de duidelijkheid. Dus bijx BX620A of b7x14a, of 17TX330.
[Bericht gewijzigd door Dominic op (22%)]
willyp
@Maartenbakker
Onze vader was verzamelaar van alles en nog wat qua elektronica.
Helaas was de orde niet altijd even nauwkeurig, met name de laatste jaren.
Voor de inbeelding: het gaat om een 3 lagen woning die VOL staat met spullen.
Zo vonden we onlangs op de BG verdieping diverse originele manuals en sheets van producten die op de 3e laag liggen.
Dus antwoord op je vraag; het zal er vast zijn... maar waar...
Qua voorraad onderdelen; naast werkende elektronica hielt hij defecte erop na die hij gebruikte voor onderdelen. Hiervan hebben wij enkele al weggooit maar er ligt nog voldoende.
Gezien dat we enigszins haast hebben met het leegruimen zijn we meer op zoek naar een kenner die het e.e.a. snel kan beoordelen zodat we iig de waardeloze spullen kunnen verwijderen.
Want naast deze spullen liggen er ook nog hele andere dingen waar we naar moeten kijken zoals; hele oude koelkasten, zeer ouderwetse kassa's, naaimachines, ouderwetse opwind klokken,veeeeel gereedschappen, etc...
[Bericht gewijzigd door willyp op (12%)]
Tja, het is soms gek: het ene toestel is echt waardeloos, het andere is gezocht en is misschien €250 waard. Als je tijd hebt kan je het op ebay zetten of zo, dan heb je meest kans om te krijgen wat het waard is. En als je het gewoon zonde vindt om weg te gooien dan kan je 't inderdaad aan liefhebbers uitdelen...
guidob
Overleden
Gecondoleerd in ieder geval. Ik ken de situatie een beetje (al had ik gelukkig meer tijd) en was de verzameling kleiner.
Ik denk dat je de zaak zou moeten indelen. Alleen misschien lastig als alles vol staat.
Oudere spullen naar gloeidraad; audio en ook meetapparatuur. Ook zijn er hier ook liefhebbers 
Nieuwer spul als onderdelen (zie op de achtergrond van die tv foto iets met moderne displays) hier zetten of ook MP.
Nieuwer audio spul naar MP, het transistor forum (bereikbaar via gloeidraad) of kringloop.
Ook zijn er vintage audio liefhebbers (~jaren 70) te vinden op tweakers, in een draadje bij audio & video bij consumenten electronica.
Ik geloof dat er ook nog een NL forum bestaat voor die bandrecorders, daar heb ik destijds ook een recordertje gedoneerd.
Gevonden: analogaudio.nl
Meetapp. raak je hier kwijt of op MP.
Als je echt wil weten of er stukken met waarde tussen zitten, dan zal je toch echt zelf moeten gaan zoeken/vragen. Gaat meer tijd in zitten.
Nieuwer spul kan je kwijt aan een opkoper - www.dehaanav.nl is doorgaans wel geïnteresseerd in hifi apparatuur.
Voor buizenapparatuur en onderdelen kan je het best een paar kijkdagen organiseren. Je gaat dan waarschijnlijk niet de hoofdprijs krijgen, maarja - als je er snel van af moet...
henk vt Kruis
Henk van 't Kruis
Ik ben geinterresserd in buizenradio uit de jaren 1950-1970. dus al die er bij zijn houd ik mij aanbevolen. Ook losse onderdelen heb ik wel belangstelling voor.
als je laat weten waar je woont kan ik misschien ter plaatse e.e.a. bekijken
Gr. Henk van 't Kruis
Verder in V&A, nu is het een handeltopic geworden, en die zijn niet toegestaan.