maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik had toch een prachtige constructieve en genuanceerde beschouwing klaarstaan als antwoord op Arnold... Naar mijn idee beter dan een discussie dichtgooien omdat iemand die nuance mist. Zo zal de nuance er ook nooit meer in terugkomen en bovendien liepen er nog zeker 2 niet-Chinabasherige discussielijnen.
Ik weet dat China gevoelig ligt omdat veel mensen niet begrijpen wat er gebeurt en hoe onze invloed daar doorwerkt en dat het not-done is om mensen expliciet dood te wensen, dus enig ingrijpen was vast wel op zijn plaats.
Ik hoop dat jullie er nog even naar willen kijken.
Het topic stond al op de nominatie:
Voorlopig zie ik in het topic niet echt een link met elektronica, behalve dat een fabriek zijn productie gaat verplaatsen. Dat is niks elektronisch maar iets economisch en gebeurt in vrijwel alle bedrijfstakken.
behalve dat een fabriek zijn productie gaat verplaatsen.
Dan heb je het verhaal toch niet helemaal begrepen. Muv het China bashing toch geen onaardige discussie wat m.i. prima op zijn plaats is op een electronica forum.
Groeten, Bram
Persoonlijk vind ik het nog steeds geen technisch onderwerp. Pas ook een onderwerp gehad dat ik persoonlijk op het randje vond: de overname van de ene chipsboer door een andere. Maar daar zou ik omdat het om componenten gaat, en de leverbaarheid hiervan, die door velen onder ons gebruikt worden nog van kunnen bedenken dat die hier op zn plaats is.
Maar van komplete apparaten, waarvan de productie al jaren in zowel de ROC als de PRC plaatsvind, en waarvan de bouw en de prijs tegenwoordig zodanig is dat er voor reparateurs sowieso al geen drol meer aan te verdienen is vind ik hier niet op zn plaats.
Die discussie had een jaar of 5 geleden kunnen plaatsvinden, nu is het oud nieuws. Als er dan mensen zonder aanleiding op China, Chinezen en moslims gaan inhakken kan een discussie die ik al niet echt op zn plaats vond en ook nog eens van dit soort ongefundeerde uitspraken ontlokt van mij ook wel dicht.
Ik hoop dat deze discussie hier daarmee ook wat jullie betreft beëindigd kan worden en dat de redenen van sluiting duidelijk zijn. Als er verder nog vragen zijn mag dat per mail.