Ik heb een HF doos en moet zeggen, de inhoud klopt met de naam. Nou ben ik niet echt een HF man, dus ik kan niet alles volledig op zijn waarde beoordelen.
Wat mij eerlijk gezegd juist bij de beginners doos opviel was dat daar relatief veel condensatoren bij zaten die ook in de HF doos zitten (qua waarde) en die daar ook wel thuis horen (<50 pF).

Wel leuk om te lezen dat je zelf ook behoorlijk kritisch bent over de samenstelling van de grabbags. :)
Ik wacht gewoon rustig af tot je het sein geeft dat de SMD grabbags beschikbaar zijn.

Op 12 juni 2011 15:25:06 schreef Kareltje:
Dus hiervan moet ik nog overal foto's maken, en de strookjes van een eigen nummer voorzien.

Voor de halfgeleiders waar een code op staat hoeft dat misschien niet eens, als er maar ergens foto's van die reels beschikbaar zijn, dan valt dat nog wel te herleiden.

Voor ongemarkeerde C'tjes en L'etjes is nummering natuurlijk wel nodig.

Ben redelijk ver in het uitzoeken van alle types, binnenkort gaat er een overzicht en bevindingen naar Karel. Als de uiteindelijke bags veel overeenkomen, dan kan mijn overzicht ook gewoon online voor iedereen.

[Bericht gewijzigd door Jochem op (20%)]

Uiteraard zijn de weerstanden sowieso geen probleem als ze nog groot genoeg zijn voor een gewone aanduiding.

Andere componenten met aanduiding zijn soms wat minder snel te identificeren (deze bijvoorbeeld).

Op 12 juni 2011 16:42:47 schreef peter79:
Ik .... vergeet altijd die kleurcodes van weerstanden die ik niet veel gebruik.

@peter79:
Zij . . Bracht Rozen Op . . Gerrits .Graf . .Bij . . Vies . Grijs Weer
Zwart Bruin .Rood .Oranje Geel . .Groen Blauw Violet Grijs Wit
Zie: http://www.okaphone.nl

MVG Gerard.;)

Hierover is ook al gedacht, maar de belangstelling voor die grabbags was zo groot, dat het erg leuk is, voor iedereen om hier gebruik van te maken.

Ennuh....wie wil er een doos met condensators met 50.000 van 1 soort?
Of een spoel met weerstanden van 1 waarde?
Ook dan moet ik assortimenten gaan maken, wat net zo tijdrovend is.
Dit is toch veel leuker.

@ nulzeventig: een doos met 200 stuks van dezelfde waarde?
er liggen doosjes met enkele tientallen, maar ook doosjes met +/- 200 stuks
Hiervan doe ik er overal wat van in de HF doosjes.

Tja, mocht er belangstelling zijn voor grote partijen, er valt altijd wel over te praten.

Zijn de beginners grab bags nog steeds beschikbaar? Zou ik namelijk heel veel interesse in hebben.

[Bericht gewijzigd door kalua op (32%)]

Op 30 juni 2011 00:24:35 schreef Kareltje@ nulzeventig: een doos met 200 stuks van dezelfde waarde?
er liggen doosjes met enkele tientallen, maar ook doosjes met +/- 200 stuks
Hiervan doe ik er overal wat van in de HF doosjes.

Tja, mocht er belangstelling zijn voor grote partijen, er valt altijd wel over te praten.

Als beginner koop ik altijd veel in, dat komt omdat ik mijn eigen voorraad wil. Als ik dan met een projectje begin dan hoef ik niet naar de electro boer te gaan (wat vaak ook duurder is). Dus als je het in een keer koopt dan ben je er gelijk van af. Ik denk dat er ook andere CO'ers zijn die er ook zo over denken. Ik heb hier wel interesse in (vooral in trimmers en ferriet staafjes).

Wat je misschien ook kan proberen is om advertenties op ebay te zetten, omdat het wereldwijd is heb je meer kans om het te verkopen.

Je hebt er verdomd mooi werk van gemaak, Jochem _O_
Erg overzichtelijk en mooi opgezet.
Er zijn inderdaad reels bij gekomen met vooral C's
Hiervan heb ik dan ook de meeste foto's van gemaakt.
Ook van die onbekende (zener)diodes en dat trimmertje.

Wat ik nu het beste kan doen (lijk mij)is van al die genummerde reels een grabbag maken, en jou opsturen.
Ook zal ik hier die ic's bij doen, die zitten vooral in plastic buisjes verpakt, waar verder niet erg veel info op staat.
Dit lijkt mij voor jou het handigst om hiermee verder te gaan.

@Kulua: zie V&A, zolang ze daar staan, zijn ze nog verkrijgbaar.

@nulzeventig: Het is mij nu vooral te doen, om de mensen op dit forum van deze aktie mee te laten profiteren, en die mensen waar ik het voor doe, vooruit te helpen.
Ebay gaat mij echt te ver (paypal verkoop etc.)Ik heb hier nu mijn handen al meer dan vol.
w.b. de inhoud van een grabbag, is ook op verzoek wel wat aan te passen, dat heb ik al bij meerdere gedaan.
Doosjes vol met (metaalfilm)weerstanden zou ook een optie kunnen zijn.
Zolang ik maar geen komplete reeksen bij elkaar moet gaan zoeken, dat is echt niet te doen.

Op 30 juni 2011 17:39:18 schreef Kareltje:
Je hebt er verdomd mooi werk van gemaak, Jochem _O_

Ik doe m'n best, maar als ik zie wat jij er voor werk aan hebt dan valt dat van mij in het niet. :)

Erg overzichtelijk en mooi opgezet.
Er zijn inderdaad reels bij gekomen met vooral C's
Hiervan heb ik dan ook de meeste foto's van gemaakt.
Ook van die onbekende (zener)diodes en dat trimmertje.

Die ga ik nog eens bekijken en aanpassen.

Wat ik nu het beste kan doen (lijk mij)is van al die genummerde reels een grabbag maken, en jou opsturen.
Ook zal ik hier die ic's bij doen, die zitten vooral in plastic buisjes verpakt, waar verder niet erg veel info op staat.
Dit lijkt mij voor jou het handigst om hiermee verder te gaan.

Hoe meer info hoe beter. Ik match het dan wel weer en dan maak ik op m'n werk weer fotos onder de microscoop. De tabel vul ik dan aan, zodat iedereen later de boel kan herkennen en opzoeken.

@nulzeventig: Het is mij nu vooral te doen, om de mensen op dit forum van deze aktie mee te laten profiteren, en die mensen waar ik het voor doe, vooruit te helpen.

Dat is ook zeer prijzenswaardig. Op ebay raak je het vast wel kwijt, en dan komt het via de handelaartjes voor grotere bedragen weer bij de hobbyisten terecht. Nu heb je die stap er mooi tussenuit!

Zolang ik maar geen komplete reeksen bij elkaar moet gaan zoeken, dat is echt niet te doen.

Zou wel heeeel mooi zijn natuurlijk >:)

Zou wel heeeel mooi zijn natuurlijk

Hoe lang zou ik daar mee bezig zijn, om 1 reeks bij elkaar te zoeken? zou jij moeten weten.
Ik ben nog geen weerstanden van 10K tegen gekomen, maar wel >10.00 van 82K om maar een voorbeeld te noemen.
Ik kan natuurlijk gewoon van alles wat in een doos doen, zodat jullie later zelf de gaten vullen.

Ik weet het, ik weet het... die smiley stond er niet voor niets.

Op zich zou het al mooi zijn als er zegmaar een heleboel bij zou zitten, maar dat (itt tot een grabbag) wel bekend zou zijn WAT je precies krijgt. Ik heb zelf toevallig nog 1000 metaalfilm THD weerstanden van 10K liggen. Die kunnen me dus gestolen worden. :)

Nee, het is gewoon eeuwig jammer dat je een full-time job ervoor op zou moeten zeggen om dit alles netjes uit te sorteren. Het is al prachtig dat je de mensen hier de krenten uit de pap gunt! De grote handelaar kan altijd nog.... ;-(

Maar even, ik dacht je laatst te hebben horen zeggen dat je al bijna een E24 reeks bij elkaar had?? (E12 zou al mooi zat zijn..)

Maar even, ik dacht je laatst te hebben horen zeggen dat je al bijna een E24 reeks bij elkaar had?? (E12 zou al mooi zat zijn..)

Klopt helemaal, maar niet in een hoeveelheid om er vele mensen te van kunnen voorzien.
Een flinke doos, met zakjes van veel verschillende waarden, maar niet per waarde genoeg om een groot aantal series op te zetten.

In het profiel van Kareltje zie ik toch echt op de derde regel van boven zijn gewone email adres.

Zijn de grabbags nog leverbaar?

Ja hoor, ze zijn er nog steeds, zolang de voorraad strekt.

Tijd om dit topic weereens uit het stof te halen.

Door omstandigheden zijn de grabbags een tijdje op een laag pitje komen te staan, en zeker dat SMD gebeuren.
Hier keek ik echt tegenop, en vooral om alle componentjes van een goede codering te voorzien.
Hierover zijn hier vele suggesties geplaatst, en vooral Jochem heeft hier nogal wat vrije tijd in gestoken.
Hiervoor is dan ook mijn dank groot.

Nu heb ik intussen nogal wat SMD componentjes hier thuis op reels, en 'gecodeerde' zakjes liggen, en ben nu van plan om dit soort grabbags eindelijk eens onder de liefhebbers te kunnen brengen.

Ik heb een doos met kleine etiketjes gekocht en wil het op onderstaande manier op de strookjes plakken.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/bsp122.jpg

Daar ik van SMD niet veel weet, wil ik van jullie weten, of dit voldoende info is.
Op de C's zet ik dan de waarde en voltage op.
Is dit genoeg, of welk nummer is het meest belangrijke?
Hier wat orginele labels

P.s. de gewone grabbags gaan ook weer terug komen, met als aanvulling lochische ic's

mijn bakjes zijn nog lang niet vol :-D
als ze er weer zijn kun je ook een mailtje van mij verwachten dus karel:)
http://dl.dropbox.com/u/27000920/2011-09-09%2015.50.54.jpg
onderste 8 rijen heb ik pas vol met weerstanden, moet nog condensatorenreeks hebben en weerstanden aanvullen (en nog meer)

smd is ook leuk:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1338799#1338799

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op (14%)]

Eindelijk is het dan zover!!
De SMD grabbags staan op Vraag & Aanbod :)
Hoewel ik nog niet helemaal klaar ben met het fotograferen van alle reels, ben ik toch zover om SMD zakjes te kunnen leveren, en een mooi assortiment te kunnen brengen (hoop ik)

De meeste foto's van de reels heb ik inmiddels aangepast op mijn site
Veel informatie is ook te vinden op de matrix van Jochem
Vragen over de componentje zelf kun je het beste hier plaatsen.

Vragen over de levering etc. graag via mail

Wel zou ik het op prijs stellen, dat jullie je bevindingen even hier laat weten, het is niet alleen leuk, maar ik weet dan ook hoe ik bezig ben.

Ook de andere grabbags zijn er weer, met als extra: Logische ic's

Mooi, je was er snel bij ;)
Mochten er straks vragen zijn, w.b. de codering op de strookjes, zet die dan ook hier neer.

Voorlopig, permanent, of tot de loodsen weer ontdooit zijn/je er tijd voor hebt?

Op 30 december 2012 22:42:59 schreef Lucky Luke:
Voorlopig, permanent, of tot de loodsen weer ontdooit zijn/je er tijd voor hebt?

Het eerste en laatste zijn het meest van toepassing, maar permanent is ook niet uitgesloten.

Het is zo enorm arbeidsintensief, en zo moeilijk om elke keer weer leuke, interessante, en bruikbare doosjes samen te stellen.
Rechtstreeks vanuit de loods zou nog wel gaan, maar ik heb inmiddels een zolderkamer die op de onderdelenloods van Deurne begint te lijken, en nog moet ik onderdelen bestellen om zelf iets leuks te maken.
Zo heb ik hier +/- 100.000 C's liggen, en toch maar een paar waarden in het nF gebied.
Zo ook met weerstanden en leds.
Maar juist van andere leuke dingen heb ik van ieders gewoon te weinig om een 10-tal doosjes te kunnen maken.
Maar ik verzin nog wel iets :)