Beste allemaal,mijn wasmachientje is nog maar pas 2 jaar oud en is natuurlijk juist uit garantie met het probleem wanneer ik gelijk welk programma ik doe een 10 tal seconden bij het starten het water uitpompt en dan het rode lampje brand met het service sleuteltje !!

Hebben water manueel in de trommel gedaan en de pomp werkt goed ,dat is het probleem niet van de ene op de andere dag eigenlijk ..

Heb geen flauw benul wat het dat zou kunnen zijn ..Misschien heeft er iemand dat ook voorgehad en kunnen oplossen;..

Dank voor de reakties

grt

Machine met azijn op kookwas laten draaien en kijken of het helpt.

diverse wasmachines hebben een vlotter in de bodem , als er water komt te staan op de bodemplaat dan ziet de machine dat en gaat afpompen . check dit eens . kan veroorzaakt worden door een lekke slang of pakking .

Er zijn 2 modellen van de AWO445, de 445 en 445 WA.
Zelftest:
- machine aan,
- sluit deur,
- programma knop naar programma links van de uit stand, (centrifugeren of afpompen?)
- reset knop binnen 5 seconden 4 keer indrukken,
- de machine staat nu in test stand,
- druk 2 keer op reset, hij loopt nu door z'n testen heen.

De foutmelding met het sleuteltje word nu aangevuld met 1 of meerdere lampjes.

Welke zijn dit? dit is nl de echte foutcode.
(Graag een foto maken, ik heb nl geen duidelijk plaatje van het bedienings paneel.)

Beste, heb eens die test proberen te doen maar geraak er niet uit voor die test,heb een foto'tje doorgemaild van de bediening..

Bedankt

Zie je privé mail voor service manual van beide modellen.

Beste Harry, na veel zoeken ben ik in het menu kunnen komen voor de test.... conclusie slechte weerstand ,onderbroken .

Wel bedankt voor alles ..
mvg Geert

Dat sleuteltje he.... is dat geen indicator voor het deurslot? ;)

Je hebt 2 symbolen:
- Hangslotje is deur vergrendeling
- Steek sleuteltje is storing/service

Dit betrof het steeksleuteltje.

De voorlopige conclusie is defect verwarmings element.