beste mede covers,

ik heb een vraag waar ik niet direct uitkom. Ik heb een Fostex Mr8KII recorder en dat is einlijk het enige model dat ik met mijn mondstokjes kan bedienen. Nu was ik daar mee bezig en het viel mij op dat er geen pauze knop is om opnames te onderbreken cq starten. Nu begrijp ik uit de handleiding dat ik voet pedaal in kan pluggen om daarmee pauzes te kunnen maken in opnames. begrijp ik dat goed of heeft het voet pedaal een andere functie. De handleiding is te lezen op www.ebele.com onder het kopje links & rechts. Kan iemand mij ook vertellen of er een mono of een stereoplug gebruikt word op een voet pedaal.

Alvast bedankt voor jullie hulp..

Ik lees dat je twee toetsen tegelijk in moet drukken om een "punch in" te doen, en dat is niet mogelijk met een mondstokje. Begrijp ik het goed?

De voetschakelaar moet een druktoets zijn die niet ingedrukt blijft als je 'm loslaat, en moet (dus) aangesloten worden met een mono steker.

Ik heb een mondstokje waar een grijpertje aanzit in een U vorm. met het U vormige grijpertje kan ik de play en de record toetsen tegelijkertijd in drukken. Wat ik mij dus afvroeg was is de "punc in" funtie inhoudt. ik kan bijvoorbeeld met mijn gezicht een microswitch indrukken die aan de andere zijde is voorzien van een 6,3 mm jackplug.

Punch in betekent dat je de opname afspeelt (en alvast meespeelt/zingt om het tempo te kunnen bepalen), en op het moment dat je je opname "inprikt" (Nederlandse term), gaat de recorder 1 (of meerdere) kanalen opnemen, terwijl hij de rest blijft afspelen. Zo kun je een nieuw kanaal toevoegen (of dubben) aan een bestaande opname, of een bestaand kanaal opnieuw inspelen/zingen. Een zeer veel gebruikte methode in geluidsstudio's.

Ik heb een Fostex MR-8 mkII geërfd , ik kom er niet uit hoe ik het apparaat kan gebruiken en dan ook nog aan te sluiten op mijn versterker ( een Roland AC-33).
Is er iemand die een Nederlandstalige handleiding heeft?

Kijk maar in je mailbox.