Kan topic niet vinden

Dit topic is gesloten

Ik heb onlangs een topic gezien waarin via een zelfgeschreven app op een mobieltje, via bluetooth een servo motortje bestuurd werd.
(de betreffende post bevatte ook een filmpje).
Ik kan er alleen niet meer achter komen welk topic dat nou was.

En de search was me ook al niet behulpzaam.

Als ik het goed heb, verwees de poster ook naar een webshop waar de UART<->Bluetooth moduultjes te koop zijn.

Iemand die me kan vertellen welk topic / post het was?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Springuin is de winner! :)

Ik dacht dat er een foto van het project in de post stond, en daar was ik dus (na diverse zoekopdrachten in de search) al naar aan 't speuren.
Ik was het betreffende topic ook al helemaal doorgespit, maar door het ontbreken van de foto heb ik er gewoon compleet overheen gekeken.

Naja, thanx voor de hulp! :)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik heb ook 2 van die moduultjes van DX. Houd er wel rekening mee dat deze alleen als slave kunnen draaien en dus zelf geen verbinding kunnen initiëren zoals bijvoorbeeld een BTM-112 wel kan.
Verder is het wel leuk spul voor die prijs.

Klopt. Werkt erg leuk. Hoewel je er het AT commando +NAME naartoe kunt smijten en je er ook een OK op terug krijgt, wordt de naam van de module NIET veranderd. Da's echt lullig! Je kunt echt alleen maar de PIN code veranderen met AT+PINxxxx .

Verder heb ik al gemerkt dat 115200baud al voor verstoorde data zorgt bij 1,5m afstand tussen module en BT-USB dongel. 19200baud werkt foutloos.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Als je na het wijzigen van de naam even de spanning van de module afhaalt dan werkt het wel.

Btw, jij hebt 'm wel snel binnen zeg, 09:05 besteld en om 15.34 al mee gewerkt ;)
Of zocht je de posts i.v.m. de gebruikte software?

Van spanning halen na wijzigen naam had ik al geprobeerd: geen resultaat. :(
Ik was dan ook inderdaad naar de posts op zoek om te kijken of DDJo hetzelfde probleem had en daar wellicht al een oplossing voor had gevonden.

Dat snel binnen hebben valt trouwens best tegen: 9 juni besteld, 21 juni binnen (gek genoeg tegelijk met de op 14 juni bestelde mini USB Bluetooth dongle-tjes.)

Desondanks erg leuk speelgoed en ook met de module terug babbelen naar de PC werkt feilloos.
Voor degenen die ook zo'n moduultje in huis hebben gehaald en problemen hebben het überhaupt via de RS232 poort AT commando's naar het ding lullen: als je het hele commando eerst in een tekstvenstertje typt, kopiëert en dan plakt in het terminalvenster (waarmee je met de module babbelt), dan werkt 't wel (of je moet heel snel kunnen typen. :p)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Henry S.

Moderator

Probleem is opgelost, het is niet de bedoeling om dan hier verder over wat anders door te gaan.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten