hallo allen.
ik ben justin en ik had een oud topic gezien waarin stond dat iemand zijn boiliemachine wou automatiseren.
nu wou ik dat ook gaan doen maar ik heb totaal geen verstand van sensoren enz enz.

hier een filmpje als voor beeld
http://www.youtube.com/watch?v=hTfIuUpKTwA&feature=related

nu gaat hem om het stukje dat de worst op het juiste moment de machine in geduwd word dmv de pneumatische cilinder

als iemand mij zou kunnen helpen met de componenten bij elkaar te zoeken dan zou ik al heel erg te vreden zijn.

mvg justin feunekes

Hai,

Als ik het filmpje bekijk, word de worst onder constante druk door het snij blok (laat ik het maar zo noemen) geperst en om de x seconden word het mes naar buiten en weer terug getrokken, vandaar ook dat kleine stukje overblijfsel.

Wil je dit gedeelte maken, of zit ik ernaast?

hallo

een kleine uitleg
het deeg gaat in het zogehete stopbus dat is een machine die van een homp deeg een worst maak
de stopbus spuit de worst over het lopende bandje
tot dat de worst het signaal van de sensor onderbreekt waardoor er iets aangestuurt worde die het plaatje aanstuurt die de worst afsnijd en tegelijkertijd weg duwt de machine in
dat laatste wou ik gaan maken

stan1 : jah dat stukje bedoel ik.
dus als ik het goed begrijp dan heb ik een sensor, ventiel , pneumatische cilinder ( die uit eigen kracht terug schiet.)en een voeding nodig voor de sensor en het ventiel

hier nog een filmpje :

http://www.youtube.com/watch?v=Po5MnNQYjRo

hier bedoel ik dat blauwe ding mee .wat boven op de machine zit.

mvg justin

Hai,

Het mechanische gedeelte lijkt mij moeilijker dan het elektronische.

Je zou zoiets het beste kunnen maken in 2 delen, anders word het mechanische vrij lastig om te realiseren.
Deel 1: pneumatisch mes (snijd de worst af).
Deel 2: Duwer. (Duwt de worst weg).

Moet je de lengte echt met een sensor meten, ik zie op het filmpje ook niet iets van een sensor zitten. Kun je daarvoor niet gewoon een tijd referentie gebruiken?