polyester
Doe maar en je zal gedaan hebben...
Hallo,
Ik had deze middag een probleempje, waar ik nog niet aan uit geraak.
De koelwagen(mono 230V) heeft maar een isolatiewaarde van 0.5Mohm naar de aarding gemeten.
Maar werkt toch perfect, en de verliestroomschakelaar valt niet uit.
de verliesstroomschakleaar is uitgetest en is ok.
Rara wat kan hiervan de oorzaak zijn?
We hadden eigenlijk een ander probleem, waardoor we de koelwagen zijn gaan uittesten. Maar die bleek het probleem niet te bevatten.
Met groet
Polyester
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
230/500000=0,00046 oftewel 0,5mA. Daar valt een verliesstroomschakelaar niet van uit. Toch kan het wel een teken van toekomstige problemen zijn. Controleer het netfilter eens; daar zit vaak een papiercondensator in die op den duur zo lek is als een mandje. Zeer toepasselijk gezien jouw naam zijn polyestercondensatoren op die plek al iets betrouwbaarder, al is het wel een plek waar ze veel te verduren krijgen. Indien lek: gewoon iets passends monteren zolang het maar een X2/Y2 rating heeft, of in geval van nood het hele ding weglaten. Voor de levensduur zijn MKT (polyester) en MKP (polypropyleen) de beste keuzes, maar het is maar net wat er qua bouwvorm in past.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]
polyester
Doe maar en je zal gedaan hebben...
Op 23 juli 2011 19:39:09 schreef maartenbakker:
230/500000=0,00046 oftewel 0,5mA. Daar valt een verliesstroomschakelaar niet van uit. Toch kan het wel een teken van toekomstige problemen zijn. Controleer het netfilter eens; daar zit vaak een papiercondensator in die op den duur zo lek is als een mandje. Zeer toepasselijk gezien jouw naam zijn polyestercondensatoren op die plek al iets betrouwbaarder, al is het wel een plek waar ze veel te verduren krijgen.
thanks
Hé condensatoren zoals mijn naam;.....