Hallo,
Ik zou graag willen weten hoe ik een modeautozender als joystick via de gamepoort kan gebruiken mbv een oude 4 kanaals Gravis joystick.
De zender heeft een aantal programeerbare instellingen die ik wil gebruiken. Dus de potmeters van de sticks vervangen door gelijkwaardige als op de oude joystick werkt wel maar dan mis ik de programeerbare zenderfuncties.
Een andere mogelijkheid is om via de ontvanger en 2 servo's de potmeters op de print van de joystick te bewegen. Nadeel hiervan is dat ik extra 2 servo's nodig heb.
Van het volgende weet ik niet hoe het werkt en ik hoopte dat jullie me kunnen helpen.
Vanuit de print in de zender waar de sticks op zitten, gaan 3 draadjes naar het zendgedeelte.
Hierop staat een PPM of PCM signaal (de simpelste maar weet niet welke het was). Hoe krijg je dat signaal nou omgezet dat ik het op de oude potmeterplaatsen van de joystick kan aansluiten?
Alvast bedankt.
Dat wat jij wil is zonder problemen mogelijk. Veel vliegsimulatoren werken met dit systeem omdat je dan met je orginele zender (waar je aan gewend bent) je 'cybervliegtuigje' kunt besturen. Je gebruikt je leraar/leerling uitgang hiervoor en sluit die op een interface aan. Ik zal even een linkje voor je opzoeken.
Ik heb hier al wat: http://www.rc-sim.de/index_dl.htm .Even onder menu en workshops kijken, daar staan wel interfaces. Je kunt kiezen tussen gameport en USB.
Oh ja, PCM is de luxe puls-code-modulatie en PPM is de normale die jij nodig hebt.
Bedankt voor de reactie!
Je hebt dus een PIC-interface nodig. Het probleem is dat ik het te lastig vindt om met zo'n PIC aan de gang te gaan. Ik heb dat nooit eerder gedaan en het lijkt me een tijdrovend karwei. Dan ben ik met de servo-weerstand manier veel sneller klaar.