Hallo,
Mijn vaatwasser van Siemens (type family 3 in 1?)(SE24M274EU/36) hapert bij de eerste start. Hij pakt water, en als de circulatiepomp gaat draaien, hapert hij een aantal keren (snel achter elkaar) en gaat dan goed draaien. Het labyrint is (vandaag) net nieuw geplaatst. Hij heeft dit alleen bij de eerste start, als ik hem gedruende het draaien onderbreek en weer verder laat gaan blijft hij gewoon goed draaien. Er zit water in de kuip. het grote vierkante filter staat net onder water. Heeft iemand ideeen? Mvrgr, Jan
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dat kan de aanloopcondensator van de pomp zijn bij oudere types , maar de nieuwere machines hebben weleens last van de magneetpomp die stuk is . het zou dan om de magneet gaan die draait in de motor.
Hey,
Wat bedoel je met de eerste start?
Eerste ingebruiksname ?
Bij de vaatwassers van Siemens weet ik dat het echter 10 minuten duurt voor de eerste cyclus begint.
Best een gewoon programma laten draaien.
Na de tweede keer mag dit echter niet voorkomen.
grtz
Hallo,
Ik bedoel bij het aanzetten, bij het begin van het programma.
Ik heb de machine al een aantal jaren.
Groeten,
Jan
Okay thanks!
kan je me eens het typenummer bezorgen alsook de FD nummer en er onder staat nog cijferstjes.
Dan kan ik eens zien in de service manuals
De machine is nu aan een reiniging bezig, daarna zal ik het hele typeplaatje op dit forum zetten.
Jan
Kan je nergens een Fd nummer terugvinden.
Staat meestal vanboven, ingegraveerd, bij de nieuwe.
Bij de oude staat het dikwijls aan de zijkant
Ok thx
Bij deze kan ik besluiten dat je toestel gemaakt is in de 11 maand 2005. Dus je toestel is echter 7 jaar oud.
Ik hou je op de hoogte !
volgns mij hoor ik ook boven dat hij hapert, alsof er drukstoten in de waterleiding ontstaan, kan het zijn dat het waterniveau net te kritisch is en dat als de pomp begint te rondpompen dat het niveau net onder een minimale waarde komt, waardoor hij stopt, er weer water gepakt wordt, niveau net goed, pomp draait, net weer iets te weinig, etc, en dat een paar keer? Het grote vierkante filter zit net onder water. Is het niveau af te stellen?
Niveau is niet af te stellen.
Het probleem zit hem in de niveauregelaar welke gereinigd moet worden samen met de geribbelde slang naar de kuip toe.
http://www.teamhack.de/download/wassertasche.pdf
EricP
mét CE
Als dat het niet is: wat bedoel je met 'hapert'?
Dat is net zo'n vage omschrijving als D.U.N. (doet-ut-niet)
Eventjes iets opgezocht!
Wat je nu verteld lijken op de symptomen van een defecte commpressiekamer.
Enige middel om dit nog recht te krijgen is om hem te reinigen alsook de ribbelde darm.
Mocht je zo'n nieuw onderdeelstuk willen kan ik het perfect bezorgen !
De compressieruimte zorgt er voor dat er water naar de kuip komt.
Eenmaal verstopt kan de rode lepel blijven hangen, wat overeenkomt met voortdurend afpompen.
testman
ach dit een standaard probleem . de onderdorpel eraf halen en de linkerzijkant . dan kun je bij de slang die van het labyrinth naar de onderbak loopt , haal deze eruit en maak die schoon . vaak zit er vet ed in waardoor de vlotter inkomt als het water in de bak loopt.
dit kan gewoon met afwasmiddel en heet water.
Goedenavond,
Dank voor het meedenken, ik ga komende week de compressiekamer en de geribbelde slang reinigen. (het labyrint had ik al vervangen en ga ik later schoonmaken voor reserve). Ik hou jullie (uiteraard) op de hoogte van de resultaten.
Wat betreft het voortdurend afpompen, tijdens het drogen aan het einde van het programma pompt hij inderdaad ook.
Nogmaals dank allemaal en tot horens met de resultaten.
Jan
testman
aan het einde pomp hij wel even om de condens weg te pompen , maar dit mag niet een half uur duren . het kan ook niet van de vlotter komen bij de inlaat want deze is dan al even niet meer aangesproken . wel de vlotter van de bodem kan dit veroorzaken .( is hetzelfde ding maar bij lekkage blijft hij lopen )
Als er water onderin ligt, dan wordt het afgepompt , kan de machine dan nog wassen? en volgens mij doet hij het niet gedurende het hele programma
Jan
Beste mensen,
Hartelijk dank voor jullie informatie, en de link naar de handleiding met foto's. (afbeeldingen zeggen in de techniek vaak veel meer dan tekst).
Ik had dus al voordat ik mijn probleem op dit forum zette het labyrint (warmtewisselaar) vervangen. Na jullie reacties heb ik ook de drukkamer (inlaathuis) vervangen. Ik had zoiets van ik vervang ze beiden, we zijn hier met vijf personen en de machine wordt redelijk belast, zoniet misbruikt. Ik heb van mijn vorige machine een keer het labyrint getracht te reinigen en toe ging de folie los. ik hou het inlaathuis / drukkamer en labyrint / warmtewisselaar voor reserve en ga ze op mijn gemak schoonmaken.Uiteraard heb ik ook de geribbelde slang onder hande genomen, en de andere slangen ook. Dat afpompen was nog wat restwater bij de vlotter, ongetwijfeld nog van het wisselen van het labyrint.
In ieder geval is iedereen hier weer blij (hand afwas houden onze zoons niet van, en met een vaatwasser hebben de vrouw en ik ook nog tijd voor leukere dingen dan afwas). Nogmaals dank voor jullie hulp.
Hartelijke groeten,
Jan