Miele W3821 korstluiting na vervangen zekering.

Hey,

Eventjes vlug een berichtje posten. Ben namelijk ten einde raad met de miele W3821. Ben meer op de hoogte van Siemens en dergelijke. Ben namelijk service technieker, hoofdmerk blijft siemens. Dus ik kan nog niet alle merken van buiten kennen !

Klant klaagde dat de wasmachine niets meer deed. Langs geweest, geen vergrendeling terug terug te vinden. Dacht dat het eerst aan slot lag, om dat dit toch de voorwaarde is om toestel te doen starten? Deurslot getest op een andere miele werkt perfect! Dan eenmaal beginnen nadenken dat er na de start en deur knop nog een zekering zit. Die ook vervangen maar blijft het zelfde probleem. Na een tijdje valt de elektricteit uit. Gezien op het schema dat deze draden echter verbonden zijn met het net en de besturingselektronica. Alles is hier okay ook , geen verbindingsfout of dergelijke.

Dan eenmaal de sturingsprint veranderd maar blijft het zelfde probleem. Valt uit na bepaalde tijd!. Heb er de MDU van miele ( software diagnoseprogramma ) op geplaatst maar kan niets terug vinden.

Naar miele servicedienst gebeld, maar zij weten ook van niets. Kunnen het niet terug vinden.

weten jullie soms bepaalde zaken die de zekering kunnen beinvloeden?

Grtz.

P.S Het toestel is echter 2.5 jaar oud !

Dat geen goede service van Miele, zou toch nog eens aandringen bij ze, zeker als die 2,5 jaar is.
Ik heb zelf een AltijdEvenGaar en men gelooft het misschien niet maar die is al zo'n 30 jaar
en onlangs gewoon nog onderdelen te leveren zoals thermostaat en motor-condensator. Dus de moed niet opgeven.
MVG Gerard.;)

Ik geef de moeite niet op hoor !
Maar ik krijg het stilaan op mijn heupen met dat merk.
Miele wil nog voor 1/3 van de huidige prijs van een nieuwe toestel tussenkomen. Dit is echter maar 400 euro. Nieuw kost het toestel 1300.

Zit nog echter met probleem gevallen van miele:
1. Nieuwe kookplaten hebben soms de neiging van uit te vallen.
Netfilters vervangen en dan meestal terug in orde.
2. Nieuwe wasmachines dat na een bepaalde stuk gaan.
Daarbij bedoel ik dat de kuip de vorm aan neemt van een ei.
Wat echter niet normaal is !

grtz

Miele is iet meer wat het geweest is, zelfs mijn nieuwe Siemens ijskast (A++) doet raar technieker al langs geweest maar niks gevonden, dan maar zo gelaten.

Siemens koelkasten hebben niet met Miele te maken maar met Bosch. Inderdaad niet meer wat het geweest is.

Miele koelkasten komen bij Liebherr vandaan en zijn over het algemeen toch best goed dacht ik.

Wat wel eens geregeld voorkwam bij miele dat de thermische beveiliging van de motor, daar de stekker van uitgebrand of slecht contact maakt. Sommige types loopt de voeding van stuur electronica overheen, dus vreemde klachten. Op zn minst moet er een lampje branden toch???

Heb je je spanningen wel overal?

Ik werk meestal met Miele; laat ons eerlijk zijn: het aantal Mieles dat snel defect gaat (binnen de acht jaar) is toch héél beperkt tegenover het aantal andere merken dat het te vroeg opgeeft.
Een AEG van 30 jaar geleden is helemaal anders van constructie dan die plastieken halve Zanussi's van nu.
En wat Siemens/Bosch betreft: ik vermoed dat hun ontwerpers in ruzie liggen met hun techniekers en dat ze bij het ontwerp zoveel mogelijk proberen de techniekers een kl*** af te trekken. Vooral de vaatwassers zijn rampzalig geconstrueerd. Maar dit terzijde.

Ik begrijp je klacht echter niet goed.
- Doet het toestel niks meer, of doet het de elektriciteit uitvallen?
- In het tweede geval: de verliesschakelaar of de zekering?
- Was die glaszekering aan de schakelaar kapot of niet?
- Die elektronica waarmee je geprobeerd hebt, was dat een nieuw onderdeel?

Opgelet, Miele-deursloten zijn anders dan de andere: geen bimetaaltje, maar een mechaniekje dat even 230V moet krijgen om te ontgrendelen!

Hmmm heel vreemd. Dat heb ik in al die jaren nog niet met een Miele gehad. Als je op de voeding van de module meet, heb je dan werkelijk 230 V?? Gaat de Wickmann zekering op de module defect??

Ben met Stefaan eens, ook bij Miele is er uitval, maar minder dan bij andere merken! De meeste Mieles die ik zie zijn 12+ Helaas gebruikt Miele alleen van de Aluminium composiet trommelkruizen, welke de reparatie duur maakt als deze breken.....

Ben benieuwd voor morgen.
Er op aangedrongen dat er een oplossing moet komen.
Lichte druk uitgevoerd :p.

Vandaag zitten testen opnieuw maar niks uit het machine te krijgen.

Ben het met stefaan eens.
AEG is sterk aan het verminderen, totaal andere constructie van vroeger.
En met siemens werken daar hou ik juist zo van, vlotte service in onderdelen, ...