Hoi, ik heb in 2004 een electrolux 6933 I inbouwkoelkast (€ 340) gekocht (hoogte 103 cm) en geinstalleerd (mijn vader). Sinds enkele dagen komt er een erg onaangename geur uit. Het lijkt een beetje op etensresten maar dit is het echt niet. Alles eens eruit gehaald en schoongemaakt en het is er nog steeds. Het lijkt ook langs de zijkant, tussen frigo wand en kast zit een spleet, te komen. Iemand zei me dat het enkel van het gaatje achter(onder)aan de frigo kan komen. daarlangs gaan druppels naar beneden die dan onderaan de frigobak liggen. Vervolgens worden deze druppels verdampt door de warmte van de motor. nogmaals het is een onbouwfrigo dus ik kan niet onder of naast de frigo kijken zonder alles te demonteren enz. Het gaat is alvast niet veroest/geblokkeerd mijns inziens. HEt lampje werkt nog:-) en daarbij is een draaiknop (van 1 tot 6). Geen idee waarvoor het dienst maar het staat steeds op 3 bij mij. Ik heb net gedurende 10 min. een thermometer in de rigo gelgd en deze stond dan op 12°C; vervolgens 10 min. in het kleine diepvriesvak en hij stond dan op ruim onder nul. Kan het zijn dat de frigo niet werkt maar het diepvriesvak bovenaan wel??
Ik hoor ook een typisch 'geronk' van tijd tot tijd. 2 problemen dus. 1 geurhinder (vermoedelijk niet van eten, geen verbrandde geur...) en 2 temperatuur frigo (niet diepvries).

Bedankt voor jullie hulp. PS ik ben een leek. termen als relais, thermostaat enz.. zijn voor mij compleet chinees.
Thanx.

de geur is voor 80% zeker melk wat in het gaatje is gelopen en nu door de motor verwarmd wordt. het nadeel is dat er steeds water bijkomt van de verdamper dus komt die lucht nog maanden steeds terug .

de enigste oplossing is om het ding eruit te halen en het bakje op de motor uitkuisen . let op want die lucht is dichtbij zo vies dat je makkelijk over je nek kunt gaan ervan. even wat aftershave onder je neus smeren kan wel helpen :)

het ronken is erg vaak veroorzaakt door de motor icm dat de koelkast niet op alle hoeken draagt , dan wil er weleens een potje of flesje gaan rammelen in de koelkast .

ok bedankt. Ik heb gisteren een beetje javel in het gaatje gegoten en het is een heel klein beetje beter. de frigo werkt ook nog normaal blijkbaar. ik ga nog eens javel erin gieten en hopelijk lost dit het op. Toch fijn om te horen dat indien niet ik gewoon alles moet demonteren, kuisen en terugzetten. voor mij best 1 dag werk:-)
thx.

wat allesreiniger erin mikken met een beetje water kan ook helpen , zolang het de geur maar neutraliseert .