hallo
ik heb een bauknecht wa 6960 en hij wil sinds gister niet meer op volle toeren draaien.

wat kan het zijn?

groeten

j.bouma

Dus hij draaid maar zwiert niet meer?
Ik denk de Print (Triac defect)
Of de koolborstels

Idd waarschijnlijk de koolborstels want als de triac defect zo zijn zou er een fout melding F7 opkomen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (37%)]

Bij Whirlpool/Bauknecht-motortjes zijn het idd meestal de koolborstels als ze hun volle toerental niet meer halen. Machine achterover klikken en kooltjes losschroeven; als er maar een halve centimeter meer uitsteekt zijn ze op.
Kan ook zijn dat er een onbalansdetectie gewerkt heeft en dat het toerental daarom beperkt is, maar dan zou het bij volgende wasbeurten in orde moeten zijn.

controleer of anker zwart is, of een van de lamellen er verdacht uitziet, indien koolborstels nog lang genoeg zijn

ik zal morgen kijken vanwege me werk ben ik druk geweest.
morgen heb ik gelukkig weekend.

groetjes vanuit spijk "achter de dijk"

Ut spiek... wel even de boel schoonblazen in de motor..alvorens de borstels te vervangen.

Hopelijk de koolborstels, want anders is de kans groot dat er een ankersluiting in zit. In het donker zie je dan de vloer onder de machine oplichten bij het centrifugeren.

Op 25 augustus 2011 22:31:06 schreef jerome:
Hopelijk de koolborstels, want anders is de kans groot dat er een ankersluiting in zit. In het donker zie je dan de vloer onder de machine oplichten bij het centrifugeren.

Haha. Had m'n vorige Zanussi ook regelmatig. Groot stuk van de vloer groen verlicht. Zodra ie optrok van 1000 naar 1400 toeren was het weg. 3 maanden later motor stuk. :P

Bij mij al stuk na een week. Trok ook de printbaan van de drive mee in de vernieling, want appart gezekerd zijn motoren niet.