Motorregelaar 36V op 24V

Hallo iedereen,

Ik ben bezig om een elektrisch karretje te maken nu kon ik toevallig een een motorregelaar kopen van 36V, bedoelt voor een motor van 800 Watt maar mijn motor is 24V en 500 Watt. Het amperage is ongeveer even groot kan ik deze aansluiten zonder problemen of zal de regelaar dan doorbranden? Alvast bedankt

mvg

Lars

Hij zal niet zomaar doorbranden, maar het zou kunnen dat hij dienst weigert omdat hij denkt dat de accu's veel te leeg zijn.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Aah oke dan probeer ik het gewoon en dan merk ik het wel als hij het niet doet;), nu weet ik in ieder geval dat hij niet zomaar zal doorbranden. Heel erg bedankt!

Overigens zou het ding wel stuk kunnen gaan als je onder de 12-15V komt, omdat de spanning (na een spanningsregelaar) dan mogelijk te laag wordt om de MOSFETs goed open te sturen. De meeste regelaars (zelfs de goedkope Chinese meuk) zijn daar wel min of meer tegen beveiligd, maar niet allemaal.

Of het allemaal naar behoren gaat werken, is moeilijk te voorspellen. Ik verwacht van wel, maar zonder merk en type is daar sowieso niets over te zeggen. Heb je al gezocht naar forums en zo waar andere gebruikers ervaring hebben met die specifieke regelaar?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

nouja het probleem is eigenlijk dat ik nergens een merkje of sticker kan vinden dus het is nogal lastig om er iets van op te zoeken maar de regelaar was 15 euro dus ookal zal die kapot gaan is het ook niet een ramp en het lijkt alsof het niet echt een goedkoop rommel apparaat is maar bedankt in ieder geval!