hallo mensen,
ik ben helemaal nieuw hier dus ben nog een beetje aan het uivinden hoe het werk enzo maar dat lukt aardig.
nu heb ik een sony home cinema die gister avond nog mooi zijn muziek speelde nu wou mijn vrouw de radio vanmorgen aan doen blijft alleen het standby lampje branden op wat van knoppen ik ook druk ook niet op die van de afstandsbediening. als ik luister op de voedingsprint hoor ik steeds tik tik tik tik tik tik enz.
weten jullie zo ongeveer waar ik het zoeken moet.
Ik zal morgen even het type er bij noteren want hij licht momenteel thuis. en mischien wat foto's
alvast bedankt
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
De voeding start niet op. Waarschijnlijk zijn de secundaire buffer elco's uitgedroogd. Dit is een (veel te) veel voorkomend probleem in moderne consumenten apparatuur.
Oke, kan ik deze doormeten ? Ik weet wel als ze bol staan dat ze kapot zijn maar dat staan ze niet
Alvast bedankt
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Ik vermoed dat het getik afkomstig is van een relais.
in dat soort versterkers zit een geschakeld gedeelte en een stuk dat continu spanning heeft.
het relais schakelt het hoofdgedeelte in als je op de powerknop (van de remote) drukt.
Voor dat relais zit een stukje aansturing (en waarschijnlijk ook bewaking)
Het lijkt dat je het daar moet zoeken.
Type nummer van de Sony ?
Excuses voor de late reactie, had hem toen even in een hoekje gezet en later weer mee bezig gegaan. Na het vervangen van de condensatoren werkte de versterker weer?
Alsnog allemaal bedankt,??
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
.
[Bericht gewijzigd door vergeten op (100%)]
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op 8 juni 2018 18:39:23 schreef wjbosman:
Excuses voor de late reactie, had hem toen even in een hoekje gezet en later weer mee bezig gegaan. Na het vervangen van de condensatoren werkte de versterker weer?Alsnog allemaal bedankt,??
Wel jammer dat nu nog niemand weet om welk typnr apparaat en model het gaat en welke condensator(en).Je bent nieuw hier dus kan(?) je (nog) niet weten dat het dringend gewenst is om die gegevens hier bij (elke)eerste(?) post neer te zetten.
EDIT: Zag later pas dat de beginpost al 7 jaar oud was!
Op 6 september 2011 22:57:58 schreef wjbosman:
hallo mensen,Ik zal morgen even het type er bij noteren want hij licht momenteel thuis. en mischien wat foto's
alvast bedankt
De bedoeling is namelijk dat dan iemand anders er mogelijk ook nog wat aan kan hebben.
Maar verder nog veel plezier op dit forum 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Behalve slechte elco's in de voeding, kan tikken ook komen doordat er ergens kortsluiting zit op een voedingslijn. Dat kan bijvoorbeeld door een defecte eindtrap.
Dit hangt inderdaad allemaal af van het type. Sony heeft honderden verschillende homecinema's gemaakt.
De snelste voor-diagnose kun je doen door de voeding met een foehn op te warmen. Als hij dan gewoon aangaat, zijn er elco's defect. Zelfde verhaal als je de elco's kunt zien en ze duidelijk bol staan of gebarsten zijn.
Gaat hij in warme toestand nog steeds niet aan, dan is er een kleinere kans op defecte elco's en is de kans op een overbelasting of kortsluiting groter.
Keurig, nog een terugmelding na zo'n tijd! Alleen nog even het typenummer erbij en je gaat door voor de trofee 
Misschien is een aanduiding dat een topic al wat ouder is nog niet eens zo'n gek idee.
Daarvoor hoeft het scherm geen andere kleur te krijgen.
Gewoon een merktekentje bij de datum voldoet al.
Bijvoorbeeld een oranje of rode stip voor de datum.
[Bericht gewijzigd door Hubie op (12%)]
evdweele
Overleden
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Door de verzoeken die voor melding van oude topics de laatste tijd zijn gedaan ben ik kennelijk wat alerter geworden om op de datum te letten.
Bij het openen dacht ik onmiddellijk "Oei, dát is een wel heel oud topic".
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tsja, ik zie het probleem niet, zelfs al begon ik met antwoorden. Dat komt niet door de datum maar omdat ik het een-na-laatste bericht kennelijk niet had gelezen.
Hoe dan ook, nog even wachten op het typenummer en verder alle hulde voor de TS dat hij een 7 jaar oud project netjes afsloot!