Help aub,

Onze wasmachine lekt bij de simmering van de afvoerpomp.
Vandaag heb ik de gehele pompunit inclusief simmering vervangen, echter lekt hij nog steeds vanuit de simmering.

Alle overige slangen heb ik gecontrolleerd, daar komt geen water uit.

Heeft iemand een idee wat ik hier nog aan zou kunnen doen.

Wanneer ik de machine met de deur open een beetje water laat pakken, gaat de simmering heel klein beetje druppen. Echter wanneer ik de machine laat leegpompen komt er een klein straaltje water vanuit de simmering met wateroverlast tot gevolg.

heb je m kompleet vervangen nieuw uit de doos of met losse onderdelen ? groeten rob

Hoi Robbedoes,

Ik heb de complete pomp incl simmering vervangen.
Deze heb ik compleet besteld bij onderdeelexpress, toe te passen voor de miele novotronic W819.

Heb het idee dat de simmering niet krachtig genoeg aansluit op het pomphuis, maar kan hier verder weinig aan veranderen. De pomp hangt met een zgn bajonetsluiting aan het pomphuis.

let op die rubber ring die vaak in de rand zit met die bajonetsluiting . zit deze scheef dan lekt het ding.

was de pomp wel echt nieuw ? komt vaker voor dat per abuis een pomp in de stelling terugkomt bij een bedrijf die toch stuk is. kun je wel zien aan vergeling en vuile vingers op het ding voor het erin zetten.

Hoi Testman,

Hartelijk dank voor de reaktie,

De pomp is echt splinternieuw en zit er juist in.

Wat me wel opvalt is dat de rubberring makkelijk in het pomphuis gaat (weinig weerstand), en dat de bajonetsluiting heel soepel sluit.
Lijkt net of er te veel speling zit tussen het pomphuis en de bajonetsluiting.

Ga morgen op zoek naar een rubberring om die er extra tussen te zetten, misschien dat dat wat oplevert.

Als je nog tips hebt hoor ik het heel graag,

Bedankt, Kees

zeker weten dat de ring op de goede plek zit ? vaak past het maar net en enige weerstand met erin draaien is normaal , zeker als het ding droog is vanbinnen. is de ring ook vervangen trouwens ?

Hoi Testman,

Heb zojuist weer het hele spul uit elkaar gehaald.
Bleek dat er achter de simmering van de nieuwe pompunit, een kunststof ring zat die niet helemaal aansluit tot in de simmering.
Dit verholpen, ring aangedraaid, pomp teruggezet en.....voila

Hij draait weer toppie, geen lekkages, vrouwtje weer blij.

Hartelijk dank allemaal voor de reakties,,

Kees