Watt Speaker

Ik heb 2 speakers waar op staat dat ze 4 Ohm zijn. Maar er staat niet op hoeveel watt ze zijn :(
Kan je dit uitrekenen via een formule over de diameter en impendantie?? Want normale formules voor weerstanden gelden niet voor speakers :(
Weet iemand iets ?? Want ik zou deze speakers graag gebruiken voor een cabinet / combo Versterker.
Alvast bedankt :)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Hugo Welther

Moderator

Niet met de diameter van de speaker.
Het zou wel kunnen met de diameter van de draad van spreekspoel. Dan kan zou het maximale vermogen door de draad kunnen uitrekenen.
Helaas moet je dan de speaker eerst slopen.

Staat er geen typenumer of andere herkenning op? Dan zou je via google misschien iets kunnen vinden.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

HEt is een normale speaker met een stickertje erop waar 4 ohm op staat. En mijn VOM gaf 3,7 Ohm aan dus dat klopt wel :)
Maar er staan geen andere dingen op :( Ik schat hem op dit moment ff 20 tot 25 cm diameter, en de conus diameter zo rond de 3 cm (heb hem niet bij de hand hier op mijn werk >:))
Maar hier heb ik dus eigenlijk nix aan :o ?
Maarja als iemand iets weet ?? (ps ik heb er 2 desnoods ga ik de slechtste MOLLEN lol)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Op zo 19-05-2002 19:37:38 schreef Stefan:
HEt is een normale speaker met een stickertje erop waar 4 ohm op staat. En mijn VOM gaf 3,7 Ohm aan dus dat klopt wel :)
Maar er staan geen andere dingen op :( Ik schat hem op dit moment ff 20 tot 25 cm diameter, en de conus diameter zo rond de 3 cm (heb hem niet bij de hand hier op mijn werk >:))
Maar hier heb ik dus eigenlijk nix aan :o ?
Maarja als iemand iets weet ?? (ps ik heb er 2 desnoods ga ik de slechtste MOLLEN lol)