Nu toch echt actueel: mobiele versie van 'laatste discussies'

Allen/Moderators/Jeroen,

Het is al meerdere keren besproken in het verleden (ik heb de search gebruikt), maar tot nu toe is er geen oplossing: 'Laatste Discussies' lezen op je smartphone is niet helemaal ideaal, al werkt het wel... Ik zou echt heel graag naar een mobiele site gaan van CO die me (bijvoorbeeld in WikiPedia stijl, die hebben het echt goed voor elkaar) de laatste discussies makkelijk laat lezen. Kunnen we zoiets nog gaan verwachten?

Ik hoop op een positief antwoord!

Fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... www.machma.nl

wat vind je er niet handig aan dan?

ik heb eigenlijk geen problemen met de laatste discussie's (of eigenlijk het hele forum) op mijn telefoon. maar dat is misschien afhankelijk van de telefoon die je hebt.

Sine

Moderator

Telefoons zijn om mee te bellen ....

ook in 2011

De hier bovenstaande post reflecteert de mening van de poster, niet noodzakelijk de mening van Co, alle angaben sind wie immer ohne gewähr, Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker

@sine: mee eens. Ik heb een (weliswaar wat oudere) smartphone, en ik vind het ding absoluut waardeloos om mee te internetten. Het scherm is gewoon te klein.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Op 7 november 2011 23:53:15 schreef Sine:
Telefoons zijn om mee te bellen ....

fietsen bellen ook.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Die gsm is handig als je zoals ik iedere morgend en iedere avond 20 minuten op de trein zit.
Dan zit ik ook wel eens wat te surfen op mijn gsm, en met een resolutie van 480x800 is redelijk te doen

Dit is één van die problemen die zichzelf oplossen. Ik gebruik tegenwoordig een Windows Phone toestel, en in tegenstelling tot hun desktop produkten, is MSFT erin geslaagd om een snel, efficiënt en crashvrij produkt te baren.

De browser op dit toestel rendert ongeveer alles foutloos en snel; sites zoals CO zijn al zeker geen probleem.

Sites zoals Wikipedia, die je proberen een dienst te bewijzen door je een mobiele site aan te bieden, maken het juist moeilijker want dan moet ik op go to full site klikken...

Volgende week heeft iedereen een toestel me een behoorlijke browser en dan is die discussie niet meer aan de orde.

En Sine: Ik begrijp je positie wel, maar ik denk dat je net als ik van mening gaat veranderen. Ik blijk uiteindelijk misschien 25% van mijn internet browsing vanop dit toestel te doen. Net zoals nu, in bed. Ik heb trouwens net een boek uit (the singularity is mear van Ray Kurzweil), van kaft tot kaft op mijn mobiel gelezen. Ik lees een paar regeltjes in de rij in de cafetaria, een hpofdstuk op de trein of in het vliegtuig, een bladzijde of twee in bed als het zandmannetje weer even zijn SLA niet naleeft.

Suffering from wiseass oneliner blackout

Volgens mij zijn er redelijke standaard apps of dev kits voor apps, die je aan een zal databAse kan linken voor forums. Volgens mij werkt de tweakers app en app van xda devellopers enzo ook ongeveer. Wellicht interessant?
[Edit]even gegoogled. Die app heet tapatalk. (WWW.tapatalk.com)

[Bericht gewijzigd door Stijnos op 8 november 2011 08:27:44 (15%)]

maartenbakker

Golden Member

Op andere phones werkt Opera soms een stuk beter dan de meegeleverde browser, heb ik begrepen.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Liefst een site waar gewoon de hele CSS gestript is, of slechts de meest basic dingen zijn behouden.
Het zou fijn zijn als het ook in lynx, elinks e.d. goed opent.

Ik denk dat dat nog wel redelijk te doen is. Het is vooral een kwestie van weglaten...
Met de nieuwe lay-out heb ik veel meer problemen dan de oude. Eerst werkte het aardig in Dillo, nu niet meer. (en mijn (stok)oude PDA trekt een zwaardere browser dan dillo toch niet)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Eventueel zou ik een android app kunnen schrijven voor CO
maar dan vallen de i product gebruikers buiten de boot want voor de
sdk moet je betalen. En blackberry zal ik moeten uitzoeken.

Brian van der Horst

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl

Je kunt toch gewoon de RSS feed gebruiken? En als je echt met de look 'n feel zit, dan leg je over de RSS feed gewoon een stylesheet. Zelf ben ik altijd erg blij met RSS feeds.

[Bericht gewijzigd door mbbneon op 8 november 2011 12:23:39 (14%)]

Jeroen

Moderator

Een betere werking op een mobieltje stond nog steeds op de todo. Waar ik een beetje mee zit (maar ik heb er nog niet erg goed naar gekeken) is waar je de navigatie moet laten als je zaken gaat strippen, want de balk links en rechts zullen dan weggelaten moeten worden.

Op 8 november 2011 04:38:05 schreef Bert_mc:
Volgende week heeft iedereen een toestel me een behoorlijke browser en dan is die discussie niet meer aan de orde.

Ik heb een HTC Desire (met Android) en daar werkt de website inderdaad gewoon goed op. Dat is ook een reden waarom het niet bovenaan de todo staat. Ook iPhone en dergelijke zouden goed moeten, het zijn zover ik weet de oudere/minder uitgebreide telefoons die problemen geven.

Op 8 november 2011 08:12:47 schreef Stijnos:
Volgens mij zijn er redelijke standaard apps of dev kits voor apps, die je aan een zal databAse kan linken voor forums.

Ik vind dat een losse app een meerwaarde moet hebben boven een website. Ik zou namelijk niet voor iedere website die ik op mijn telefoon bezoek een app willen installeren, dat is niet handig.

Op 8 november 2011 11:37:35 schreef (Z)weetvoetje:
Het zou fijn zijn als het ook in lynx, elinks e.d. goed opent.

Dat moet gewoon werken, de HTML is daarvoor opgezet.

In de app zou je dan ook de foto's kunnen weg filteren en alleen bepaalde delen kunnen laten zien ik neem aan dat shops enz niet in de app hoeft.

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl

En eenvoudig fotos van je projecten uploaden. Die dan automatisch in het show your projects topic komen :)

GJ_

Moderator

Lynx werkt bij mij niet goed Jeroen. Niet dat ik daar nou zo'n vreselijke behoefte aan heb, maar voor blinden kan het een onneembare horde zijn.

--edit--
links en links2 ook niet trouwens

--edit2--
werkt wel, alleen niet geweldig. Kan ook aan mij liggen ;-)

[Bericht gewijzigd door GJ_ op 8 november 2011 18:13:54 (17%)]

@Jeroen: Het werkt wel, maar de menu's nemen heel veel ruimte in beslag, omdat ze allemaal onder elkaar worden gezet aan het begin van het document. (zowel dillo als links2 e.d.)

Daardoor moet je dus bij iedere pagina eerst een heel eind naar beneden scrollen om ergens te komen.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Kortom koop allemaal eem fatsoenlijk Android toestel of een iPhone :)

Naar beneden scrollen, toestel kwartslag draaien, werkt prima (Galaxy S)

Op 8 november 2011 19:48:30 schreef Stijnos:

Dit is een Focus met de allereerste versie van Windows Phone, dus er is nog meer keus...

http://media.share.ovi.com/m1/s/3196/75b6ccaa90df4ffebfc3c707ca5dd86d.jpg

Suffering from wiseass oneliner blackout
GJ_

Moderator

mja, zo krijg ik hem ook op mn antiek sony psp

pa3gws

Golden Member

Absoluut geen probleem op de iPhone.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
maartenbakker

Golden Member

Op 8 november 2011 19:48:30 schreef Stijnos:

Zelfs als je zo'n opmerking met een smiley aanvult vind ik hem niet kunnen, maar dat zal aan mij liggen zeker. Vanuit technisch- noch vanuit consumentenoogpunt zijn dit de enige zaligmakende telefoons, en er kan discussie over bestaan of ze ueberhaupt fatsoenlijk genoemd kunnen worden. Zoals gezegd: zelfs als je een "onfatsoenlijke" telefoon hebt, kun je er vaak alsnog een alternatieve browser op kwijt.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 8 november 2011 20:37:03 (35%)]

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zoals Bert_mc het heeft zo krijg ik het ook. En dan heb ik nog de keuze om de rechter balk naar links te plaatsen.

Samsung omnia pro qwerty b7610
Windows mobile 6.5

LED there be light